In marketing sunt multe lucruri care conteaza. Sa intelegi oamenii, sa stii sa ii observi, sa ai o orientare catre vanzari, sa ii fi citit pe oamenii care au pus bazele marketingului, sa fii tot timpul la curent cu evolutia societatii. Toate lucrurile astea te ajuta sa fii un om de marketing mai bun. Insa cel mai important lucru, de departe, este sa ai formata o mentalitate de om de marketing. Mindset-ul este totul, restul chiar sunt detalii. Asa cum, daca ai toate astea de mai sus insa iti lipseste mindset-ul, nu vei fi niciodata om de marketing bun.
Social Media
In social media e cam la fel. Sunt multe lucruri care te pot ajuta sa devii mai bun, insa niciunul nu valoreaza doi bani daca nu ai atitudinea potrivita. De cativa ani, de cand cu fenomenul social media pe care l-am simtit crescand, dar si prin prisma ultimelor evenimente din online/social media, m-am gandit mult la calitatile pe care trebuie sa le aiba un om pentru a ajunge sa fie bun in domeniul asta. Acestea sunt calitatile pe care eu le consider esentiale. Simtiti-va liberi sa adaugati orice credeti necesar:
Din punctul meu de vedere social media este despre:
1. A iti asuma riscuri, a te deschide, a te expune mediului.
2. E despre a accepta ca nu ai controlul. Si ca nu il vei avea niciodata. In social media, controlul e la utilizatori. Indiferent cat de control-freak esti, indiferent cat ti-ai dori sa fie altfel.
3. Social media e despre a iti propaga imaginea reala, nu despre a iti construi imaginea pe care ti-ar placea sa o ai. Daca esti timid, lasa oamenii sa vada asta, si ei iti vor ierta multe si vor incerca sa iti gaseasca si punctele forte. Daca incerci sa ascunzi, te vor executa pe buna dreptate. Iar asta se aplica si companiilor care incearca sa para altceva decat sunt de fapt.
4. Social media e despre viata. Online-ul de dinainte de social media era o alternativa misto la viata pe care o aveam. Social media iti permite in continuare sa construiesti o imagine diferita fata de ceea ce esti, insa nu permite unui om cu o asemenea imagine sa ajunga suficient de influent incat sa conteze. Vezi punctul 3.
5. Social media este scary, fiindca ni se pare ca e ca si cum am iesi din casa dezbracati. Social media e un catalizator, pune o lupa pe noi si toata lumea vede cat de tari sau cat de slabi suntem. Din punctul asta de vedere, pentru unele companii social media e o binecuvantare iar pentru altele este un blestem. La fel pentru oameni.
Andrei iti recomand un psiholog foarte bun,membru de Academia de Psihologie sau Romana.Ti-o spun pentru ca in unele dintre posturile tale spuneai ca ai luat-o razna sau nu esti sanatos la cap.Ti-o spun din propie experienta, eu care credeam ca nu am nevoie de de psiholog , dar m-am dus si acum este mai bine.Doctorul in cauza este psiholog pentru manageri si antreprenori.Du-te pana nu e prea tarziu si nu va iesi situatia de sub control.Desigur, daca ai nevoie.Dar in cazul tau , citindu-te mai tot timpul si analizandu-te, s-ar putea sa ai nevoie.Sper sa nu te superi sau sa o iei in nume de rau.:D
Apare in revista Psychologies!
La punctul 3 ai perfecta dreptate. Am intalnit multe cazuri in care online parea genu troll si in realitate era chiar de treaba. Lucrul asta nu m-a facut sa-l apreciez, ci sa cred ca online vrea sa para zmeu si in realitate om normal.
Andrei, dar chiar trebuie sa gandesti in detalii.:)E foarte bine.Daca as fi ca tine, chiar as control-freak.:D Imi da o senzatie de superioritate, dar fara a fi arogant, doar pentru placerea de a fi cu un pas in fata celorlalti.
Marcu Paula: Paula, am sa ma duc sa ma controlez la cap chiar astazi. Uite, imagineaza-ti ca tocmai ma ridic de pe scaun, imi salut colegii si le spun ca voi lipsi o perioada de la birou, apoi plec spre cel mai bun psiholog pe care il cunosc. Ma voi face bine, in mod cert.
Acum, ca am rezolvat-o pe asta, aveam cateva intrebari si observatii sa iti adresez, simt ca ma poti ajuta sa trec peste momentul asta greu al vietii mele.
1. Cand ai zis ca imi recomanzi un foarte bun psiholog, nu i-ai dat numele fiindca ti s-a parut un foarte bun exercitiu de imaginatie pentru mine sau fiindca in contextul recomandarii, numele nu ti s-a parut relevant? Fiindca eu deja imi imaginez psihologul ca fiind o domnisoara de inaltime medie, satena sau bruneta, cu tocuri inalte, rochie scurta si o super atitudine. Si cu parul lung, neaparat cu parul lung. Ma saluta si ma invita sa ma asez pe o canapea rosie-rosie. Ne privim in ochi o ora sau doua dupa care imi zambeste si ma intreaba: cum a fost ziua ta, Andrei? Ti-e cald?
Sa ma opresti daca m-am dus prea departe, da?
2. Imi dau seama, din ce spui, ca esti o persoana foarte analitica si un fin observator al fiintei umane. Altfel n-ai fi putut face legatura intre faptul ca am zis intr-un post “probabil ca nu sunt sanatos la cap” si faptul ca as putea avea nevoie de o domnisoara doctor. Intrebarea era daca acest dezvoltat spirit de observatie s-a mai manifestat la tine si in alte feluri. Uneori se intampla. Migrene, ameteli? Nevoia de a cauta cuvinte in dictionar?
3. Imi dau seama ca sfatul tau e venit din bunavointa, din pacate insa cred ca pentru mine e prea tarziu. Deja situatia a scapat de sub control si, imi tremura vocea cand iti spun, dar… am ajuns un zeu. E bine ca lucrul asta sa ramana doar intre noi, cei ce apreciaza la adevarata valoarea nevoia de specialisti. Pentru ceilalti mi-e teama ca e prea devreme.
Cu drag, direct de pe canapeaua rosie-rosie.
A.
Ce zeu esti? Daca nu sunt prea directa. Sau mai exact ce fel de zeu?
Andrew, Marcu Paula si Paula Marcu sunt aceeasi persoana.:D Nu m-am jucat doar ca am reactionat prea tarziu cand mi-am pus numele.:)
Super articolul, dar m-au amuzat tare comentariile. Mi-a placut felul subtil cum ai pus-o la punct de nici nu si-a dat seama :)
Cristina: :)