Tocmai am primit pe Messenger un link catre un articol de pe Wall-Street.ro care prezinta topul celor mai celebre branduri.
Nu ma mira nici faptul ca Google este pe primul loc si nici ca in Top 10 sunt branduri ca Yahoo!, Nokia, Apple sau Sony. Ceea ce ma mira, si ma impresioneaza in mod placut, este faptul ca Al-Jazeera s-a situat pe pozitia 25, dupa ce, cu un an in urma aparuse pe locul 5, in acelasi sondaj. (vezi post-ul “Despre branding si terorism“). Explicatia cea mai logica mi se pare cea prezentata si pe Wall-Street: “climatul din regiune a fost mult mai stabil”.
Adica televiziunea nu a mai avut de prezentat foarte multe lucruri de interes general, rapirea jurnalistilor romani fiind un subiect mult prea prost si neinteresant pentru telespectatorii din toata lumea (poate mai putin pentru cei romani), care nu a fost de ajuns pentru a mentine notorietatea Al-Jazeera astfel incat televiziunea sa isi pastreze locul 5. Ceea ce, zic eu, e un lucru bun din mai multe puncte de vedere.
Un alt lucru interesant e faptul ca in Top 10, alaturi de Google si Yahoo! mai apar inca trei branduri construite in mare parte pe internet (Skype, Firefox si e bay*). Faptul ca jumatate din acest top este ocupat de astfel de branduri ar trebui sa ridice niste semne de intrebare. Sa fie o simpla intamplare? Topurile de acest gen, cumulate cu incasarile magazinelor on-line din ultima perioada (vezi
Emag in Romania) si cu ascensiunea web-advertisingului ar trebui sa faca destul de evident faptul ca prezenta pe Internet incepe cu adevarat sa constituie un avantaj iar alegerea unei firme de a nu isi construi (si promova) un site pe internet inseamna un (mare) risc asumat.
* cuvantul este scris cu spatiu fiindca in mod total neasteptat si ciudat pt mine blogger.com nu publica index-ul daca acel cuvant apare scris normal. Strange…
** tabelul a fost preluat de pe BrandChannel