Cum vi se par firmele (de exemplu cele de asigurari) care va suna pe telefonul fix sa va vanda un nou serviciu? Pe mine ma cam irita. De enervat nu ma mai enervez si imi place sa cred ca ii enervez eu pe ei fiindca ii tin de vorba si totusi nu reusesc sa obtina nimic de la mine. Dar hai sa va zic una noua, aflata zilele astea.
Clal Insurance, o companie de asigurari israeliana, face telemarketing. Imagineaza-ti ca iti suna telefonul fix (romtelecom), raspunzi, si te trezesti cu un robot care incepe sa iti spuna o poezie si din cand in cand te mai pune sa apesi tasta 1 pentru a alege prima varianta. Ceea ce iti prezinta de fapt sunt serviciile pe care compania le ofera.
Parerea mea: astia de la Clal Insurance ori sunt nesimtiti, ori habar n-au ce-i ala marketing, ori (cel mai probabil) au reusit in mod ingenios sa combine nesimtirea cu opera unui “analfabet in marketing”. Nu vreau sa fiu inteles gresit. Eu pricep foarte bine ce inseamna maximizarea profitului si faptul ca una dintre tehnici este reducerea cheltuielilor. Mai stiu si cam ce costuri implica un departament de telemarketing si cam cat te costa daca vrei sa externalizezi activitatea printr-un call-center.
Dar astora le lipsesc notiuni de baza. Chiar sunt curios cam care e procentajul. Cati oameni stau sa asculte ce are de zis un robot si cati dintre cei ce stau sa asculte le cumpara serviciile. Oricat de prost ar sta romanii la capitolul asta si oricat de usor ar fi sa ii pacalesti, ma indoiesc ca asa ceva da rezultate. Ce rost are sa le mai vorbesti astora de cat de important este ca la capatul firului sa fie o persoana in carne si oase, ce rost are sa le vorbesti de permission marketing sau de relationship marketing? N-au oamenii nicio treaba cu asta.
Parca ar fi buticarul din coltul blocului. Nu conteaza ce se intampla maine cu firma sau ce imagine isi creaza. Conteaza ca astazi sa scot cat mai multi bani. Bine asa! Dati-i inainte, baieti!
ps: poate ca se simt si astia cum s-au simtit si cei de la Alo Curier (care macar au avut bunul simt sa dea o replica si sa isi spuna parerea). Si apropo de asta, la postul despre firme de curierat inca sunt discutii aprinse si au ajuns la 106 comentarii, scrise de reprezentantii a cel putin 4-5 firme de curierat. Acum fac topuri oamenii :) Oricum e interesant de citit si poti afla multe lucruri despre cum lucreaza firmele astea. Eu, cel putin, m-am mai luminat. :)
consternat, scriam si eu aici despre telespam.
Nu stiu cum de am sarit postul ala Ionut. Se pare ca e vorba de aceeasi firma.
Nebunie mare cu curieratul! Acolo este ca in cartea lui Jeremy Wright, doar ca unele reactii ale reprezentantilor au fost cam virulente.
Cat despre telemarketing cu robot, daca sunau la mine eu inchideam din clipa in care realizam ca este un robot. De ce sa pierd timpul?
Corect, Adela! Si cred ca multi fac acelasi lucru.
Marketeri batuti in cap. E ok vanzarea prin telefon, atata timp cat te suna un vanzator bun, care te atrage si iti inlatura indoielile, etc, ca la carte. Dar cand ma suna un robot si ma pune pe mine, tipul deranjat, sa apas 1, ce sanse sunt ca eu sa cumpar ceva? ZERO
si eu am primit un telefon di acesta si normal ca am inchis! este interesant insa sa ii urmaresti pe cei care vor sa-ti vanda ceva si sa vezi cat de buni sunt si ce tehnici folosesc! mie imi place nespus sa iii urmaresc!
Si eu am inchis prima oara, dar avand doua numere de telefon la aceeasi adresa, cand au sunat si pe celalalt numar am stat sa ascult sa vad ce firma recurge la astfel de metode despre care ar fi trebuit sa stie ca deranjeaza.
daca ma suna pe mine stau si ascult toata poezia sa vad cine sunt si ce vor :)
offtopic: andrei, vezi ca ileo.ro te-a pus pe coperta ca fiind unul dintre cele mai tari bloguri din romania, stiai? :) la fel ca in cazul lui tudor, intreb, “felicitari, nu?”
Stiu, Ionut. Eu mi-am mai spus parerea in legatura cu ceea ce a facut iLeo. Mi se pare un “top” trantit acolo total aiurea si care nu se bazeaza pe nimic.
Daca era vorba de calitate trebuia sa publice niste criterii, daca era vorba de vechime nu aveam ce cauta acolo iar daca era vorba de trafic eu stiu de exemplu ca bookblog.ro are cam de 7 ori mai mult trafic decat blogul meu, iar asta nu apare in topul lor.
Evident, nu ma deranjeaza ca apar acolo dar mi se pare ca au facut o greseala. Cand spui “astia sunt cei mai tari”, spui automat ca restul nu fac parte dintre “cei mai tari” si atunci ai o problema. Mai ales cand esti iLeo si nu ai nicio treaba cu bloggingul, cel putin in momentul de fata.
corect, andrei. am sa scriu cred chiar azi reactia mea la ileo #2. si alte cateva ale bloggerilor.