Am citit celebra carte de persuasiune a lui Robert Cialdini cand nici nu sunt convins ca stiam exact ce inseamna cuvantul. Cred ca aveam vreo 17-18 ani, si m-a fascinat. Pana atunci credeam ca a fi convingator e o calitate mostenita, ori o ai, ori nu o ai.
Insa Cialdini m-a convins (go figure!) ca se poate invata, ca exista tehnici, ca poti sa iti propui sa fii mai convingator, in scris, in vorbit si, de multe ori, stiind sa taci cand si cum trebuie. Conceptul de persuasiune m-a facut sa abordez mai tarziu marketingul dintr-o perspectiva foarte pragmatica: vinzi sau nu, convingi sau nu, esti bun sau nu esti.
Sigur ca lucrurile nu-s totdeauna albe sau negre, exista mai mult de 50 de nuante de gri si nu toate sunt folosite pentru a genera vanzari, insa asta am invatat-o abia mai tarziu. Ce este insa cert e faptul ca vad foarte multi oameni care fac marketing sau comunicare si carora le lipseste exact bucata asta, de a fi persuasivi. Multi dintre ei scriu bine, unii chiar foarte bine, insa nu si convigator. Au un mod de a scrie care le permite sa se joace cu cuvintele, insa nu le folosesc la maximum, fiindca n-au studiat suficient principiile persuasiunii.
Si pentru a rezolva asta, am gandit la Social Smarts, impreuna cu Alex Negrea si cu Eduard Leoveanu, un training dedicat oamenilor de marketing si comunicare. Se numeste “Tehnici de persuasiune in Social Media“. Aveti toate detaliile aici, si recomandarea mea calduroasa (impreuna cu clauza de 100% money-back guarantee, valabila la toate cursurile organizate de Social Smarts).
Asta a fost principala mea problema din adolescenta.. nu eram atat de sigura pe mine, evitam multe situatii, vedeam lucrurile intr-o maniera pesimista si tot ce speram era sa gasesc un remediu pentru asta. Nu m-as fi asteptat ca cititul anumitor chestii ma va ajuta, dar asta am si facut. Ce-i drept, n-am incercat ce ai recomandat mai sus, insa am gasit multe lucrari individuale prin diverse locuri(pe net) care chiar si-au facut treaba.
Cred ca pentru a putea fi mai persuasiv, trebuie sa ai mult mai multa incredere in tine. Nu poti sa faci alte persoane sa se increada in ceea ce spui daca nici macar tu nu poti face asta. Trasaturile umane se leaga mult una de alta. Cand esti increzator, se dezvolta si caracterul de socializare ce implica la randul lui alte ramuri.