fbpx

Sinergie

Cred ca tuturor le este clar ca o echipa nu va functiona niciodata daca membrii acelei echipe nu au absolut nimic in comun. Asta nu […]

03/04/2009
1 min read

Cred ca tuturor le este clar ca o echipa nu va functiona niciodata daca membrii acelei echipe nu au absolut nimic in comun. Asta nu inseamna insa ca ar trebui sa aiba exact aceleasi pasiuni, trasaturi de personalitate, cunostinte, vise. Nici nu ar avea cum. Asadar, o echipa e formata dintr-un grup de oameni care au macar cateva lucruri in comun si mai multe lucruri care ii diferentiaza.

Partea interesanta, pe care nu o intelegi cu adevarat decat in momentul in care faci parte dintr-o echipa ce chiar functioneaza, este ca puterea echipei nu vine din lucrurile pe care membrii sai le au in comun, ci din lucrurile care ii diferentiaza, din trasaturile, pasiunile si punctele de vedere care ii fac unici.

Calitatile si abilitatile comune au un rol important in formarea si sudarea echipei. Cele individuale, elementele unice din personalitatea si pregatirea fiecarui membru sunt cele care o fac sa exceleze.

Abonează-te la ZeroPlus Insider

Vei avea acces la insight-uri utile într-un proces de schimbare, informații de culise legate de ce pune la cale (inclusiv workshopuri pe care le anunțăm doar pe mail), recomandări de cărți și altele.

Andrei Rosca

Conversations 10 comments

Let's start a personal, meaningful conversation.

Example: Practical philosopher, therapist and writer.

 

Parca s-a mai dezbatut la tine pe blog termenul asta, acum mai bine de un an.
Cand sinergia se realizeaza, este dovada ca echipa functioneaza. Ar trebui sa fie scopul central in ceea ce priveste managementul unei echipe.

 

majoritatea descoperirilor si progresul s-a facut in echipa….totcmai asta e si ideea sa fie oameni care au ceva in comun si totusi sa fie diferiti in gandire…dar sa aiba aceleasi idealuri…si fiecare sa iti expuna planul sau de a ajunge la acel obiectiv creat…totusi cred ca ar trebui sa existe in aceste echipe cineva care sa vada lucrurile din afara si sa structureze parerile celor multi pentru a putea fi canalizate in acea directie….ca daca se expun o gramada de pareri si nimeni din echipa nu are curajul sa ia o decizie si sa o urmeze toti…atunci echipa se destrama…si nu se ajunge la nici un rezultat…eu zic ca important este si coordonatorul care tine de fapt echipa unita…si stie sa vada ideeile de succes :)

 

la noi din pacate …in asemenea posturi ajung niste babalai care nu au nici o treaba cu ce se intimpla acolo de fapt…nu peste tot, dar in majoritatea cazurilor…nu vorbesc de sefi…ci de acea persoana care zici tu de fapt…si faza e ca nimeni nu isi da seama de importanta acelui leader…mie cel putin mi se pare foarte importat si ar trebui sa fie o persoana pregatita si sa aiba ceva experienta in spate….eu vad pe la diverse firme tot felul de job-uri pompoase de team leader sau timpenii de astea si omul care se duce acolo habar nu are cu ce se maninca….eu zic ca acesti oameni se formeaza in timp si nu se pot angaja de pe strada cum sint la noi anunturi pentru asemenea posturi…acest gen de post necesita o pregatire indelungata si trebuie sa fie un tot cu echipa…noi am avut la mine la servici niste proiecte care au fost destramate de acesti leaderi…cu toate ca echipa se intelegea bine…numai ca ledearul nu stia ce sa ceara si cum sa sintetizeze ceea ce faceau cei din echipa…:)

 

O intrebare: cand vorbesti de o echipa, crezi ca exista un numar optim de oameni din care ar trebui formata? Cum crezi ca se pot minimiza efectele negative ale unui numar mare de oameni dintr-o echipa (in multe cazuri se formeaza bisericute, conflictele sunt dese etc.)?

 

Catalin, e o intrebare foarte buna si care ma preocupa mult de ceva vreme incoace. Problema principala este ca nu poti construi relatii puternice si sincere cu foarte multi oameni. In teoriile de management am auzit vehiculata destul de des cifra 8. Se pare ca pe acolo ar fi nr maxim de oameni pe care cineva ii poate coordona astfel incat sa le poata acorda tuturor atentia pe care o merita.

Inca studiez…

 

intrebarea e cati poate manageria cu succes un singur squad leader. Daca proiectul e mai mare, poate fi vorba de 2-3 echipe mai mici si de mai multi squad leaderi

 

Interesant ca numarul sugerat de tine ca fiind OPTim este acesta :)
Da, si eu sunt de parere ca o echipa formata din foarte multi membri e imposibil de manageriat fara a delega responsabilitati de coordonare catre squad leaderi.
Aici pe de alta parte apare de multe ori problema ca unii squad leaderi sunt mai buni decat ceilalti iar sub-echipele coordonate de ei obtin rezultate mai bune, asta putand duce la demotivarea echipelor mai “slabe” si la conflicte intra si inter squad-uri.
Rolul leaderului in cazurile astea e primordial, dar e o discutie lunga si putin offtopic.
Multumesc de raspuns :)

Link copied to your clipboard
Andrei Rosca

Articole scrise recent

TRECI
(SAU ITI DORESTI SA TRECI)
PRINTR-O SCHIMBARE?

Dacă te întrebi în ce măsură te pot ajuta să deblochezi o situație în care te afli acum, scrie-mi pe [email protected]



Featured Articles

Uncategorized19/02/2006

Cea mai importanta resursa

Faceam acum ceva timp un calcul, suparat pe obiceiul cuiva de a dormi mai mult decat sta treaz. Diferenta, din punctul meu de vedere, dintre […]

Uncategorized19/02/2006

Ciobanii si cinematografele

Am fost sa vad un film ieri la Hollywood Multiplex. Cu aceasta ocazie mi-am reamintit cate ceva despre ce inseamna respectul pentru cei din jur, […]

Uncategorized19/02/2006

Despre vise, scopuri si succes

Cred ca unul dintre lucrurile care face ca oamenii sa poata fi impartiti in doua categorii – oameni de succes (in afaceri, dragoste, cariera sau […]