Zoso scrie astazi un post de cateva randuri cu titlul “Pepsi, 52 de ani de incompetenta” legandu-se de faptul ca Pepsi nu a reusit sa-si vanda pana acum produsele in restaurantele McDonalds. “Imi permit” sa fac cateva completari :)
In primul rand, din cate stiu eu, Liptonul se vinde de ceva timp in McDonalds deci nu e chiar o noutate. In al doilea rand, in articolul de AICI scrie clar:
McDonald’s evita totusi un razboi al sucurilor pe baza de cola, distribuind in restaurante doar bauturi racoritoare precum Mountain Dew, Gatorade Propel Fitness Water si Lipton Tea, produse ambalate de compania PepsiCo. Astfel, marcile din segmentul cola al PepsiCo – Pepsi si Pepsi Diet – nu fac parte din acest program.
Si in al treilea rand motivul principal pentru care PepsiCo nu a reusit pana acum sa isi vanda produsele in McDonalds-uri este urmatorul:
McDonalds este concurent direct al KFC, Pizza Hut si Taco Bell si, desi putina lume stie, toate aceste lanturi fast-food sunt detinute de PepsiCo (printr-un spin-off din cate stiu eu). Evident ca in cele 3 lanturi se vinde (sau cel putin se vindea) numai Pepsi. In conditiile astea PepsiCo ajuta practic concurentii directi ai McDonalds.
Acum, cat de prosti sa fi fost astia de la McDonalds incat sa vanda in restaurantele lor Pepsi, crescand astfel cifra de afaceri si implicit profitul companiei care ii “alimenteaza†concurentii?
*Dana, corecteaza-ma daca am zis prostii. :)
Later edit: se pare ca Pepsi a vandut lanturile de fast-food de ceva timp si, deci, nu se mai pune problema “alimentarii” concurentei. Si Dana imi spune ca in articol este vorba de ceea ce a facut Pepsi la nivel international. Asa cum stiam si eu in Romania Lipton-ul se vinde in McDonalds-uri de anul trecut.
andrei, nu ai zis prostii. mi-ai luat de fapt vorbele din gura, am vrut sa-i raspund lui zoso pe tema asta pe blog la mine. f bine argumentat postul, ai gandit bine ;)
Cine-l citeşte, mă, pe Zoso? :)
Ca să nu întreb cine-l scrie…
(Serus, Vali! :))
Eu il citesc chiar daca de multe ori nu prea sunt de acord cu el.
pune-i la pamant :p
Chiar acum vreo 3 zile ma intrebam: ce s-ar intampla cu Coca Cola Company daca McDonald’s decide sa vanda produse PepsiCo. Gand la gand sau pura coincidenta nu stiu.
Cert este ca daca McDonald’s ar renunta la ei, Coca-Cola ar apare direct pe locul 2, in urma lui Pepsi. Gandeste-te numai la numarul de restaurante al McDonald’s in toata lumea, comparativ cu KFC.
Datorita cantitatii uriase de produse Coca-Cola consumate in McDonald’s-uri, din punct de vedere logistic, ar fi un esec pentru McDonald’s daca ar schimba. Ei si-au facut restaurantele in functie de prezenta Coca-Cola (fabrica din Romania a aparut cu un an inainte de restaurate, tocmai pentru a crea logistica necesara). De logistica asta nu beneficiaza insa Pepsi.
Una peste alta, Coca-Cola castiga vanzari uriase in restaurantele McDonald’s, iar McDonald’s castiga o logistica bine pusa la punct de Coca-Cola. Deci pentru a trece de la Coca Cola la Pepsi, costurile pe care le-ar suporta McDonald’s-ul ar fi uriase, nu e fezabil.
Pai nici nu trece, Mihai. Doar ca a primit si CATEVA din produsele Pepsi.
Am uitat sa zic concluzia: nu cred ca Pepsi este incompetent. E ca si cum noi doi ne-am ajuta reciproc in afaceri (eu iti dau suc, tu il ai in toate restaurantele garantat) si il acuzam pe un al treilea (care poate nu e interesat) de incompetenta pentru ca nu iei suc de la el. Pepsi are alte canale de distributie.
As putea spune ca cei de la Coca-Cola au fost cei incompetenti, prin faptul ca ii permit McDonald’s-ului sa cumpere ceaiuri de la Pepsi, dandu-le astfel posibilitatea sa isi mareasca cifra de afaceri.