fbpx

Inca lucrez la asta

Nu pot sa scot in evidenta suficient de mult cat de important este sa iti poti adapta modul in care transmiti un mesaj in functie […]

17/02/2007
2 min read

Nu pot sa scot in evidenta suficient de mult cat de important este sa iti poti adapta modul in care transmiti un mesaj in functie de persoana care ar trebui sa il primeasca si sa il inteleaga. In marketing asta tine de abecedar si mai toata lumea stie ca, la fel cum e o prostie sa incerci sa vinzi de toate, tuturor, este o prostie poate la fel de mare sa concepi un mesaj si sa il trimiti prin toate canalele la orice persoana care l-ar putea primi. Dar sunt convins ca asta nu se intampla doar in marketing.

Sunt foarte multi care, in viata de zi cu zi, vorbesc in acelasi mod indiferent de persoana careia i se adreseaza. Si aici nu ma refer neaparat la folosirea formulelor de politete ci, mai ales, la formularea mesajului. Pai cum sa vorbesti cu o persoana trecuta de 60 de ani, sa folosesti cuvinte cum ar fi “full”,”okay”,”cool”,”online” si sa te astepti sa te si inteleaga? Sigur ca sunt cativa care au lucrat prin IT sau marketing, domenii in care limba engleza e extrem de folosita, si probabil te vor intelege. Dar cati dintre ei intra in categoria asta?

Ceea ce spun e ca trebuie sa iti adaptezi limbajul in functie de varsta si educatia celor cu care vorbesti. In felul asta, eviti sa ii chinui cu versuri din Shakespeare pe tineri care poate nu stiu decat foarte putina engleza fiindca la scoala au facut timp de 10 ani franceza sau turca. Sigur ca, pentru a sti cum sa vorbesti, trebuie sa intelegi mai intai ce nivel de cultura si educatie are persoana din fata ta si singurul mod in care poti face asta este sa asculti. Nimic mai simplu. Asculti 2 minute si reusesti sa eviti multe momente penibile. In plus, s-ar putea chiar sa inveti ceva :)

“Most of the successful people I’ve known are the ones who do more listening than talking.” – un tip, Bernard Baruch :)

Categories:
Tags:

Abonează-te la ZeroPlus Insider

Vei avea acces la insight-uri utile într-un proces de schimbare, informații de culise legate de ce pune la cale (inclusiv workshopuri pe care le anunțăm doar pe mail), recomandări de cărți și altele.

Andrei Rosca

Start the conversation

Let's start a personal, meaningful conversation.

Example: Practical philosopher, therapist and writer.

Link copied to your clipboard
Andrei Rosca

Articole scrise recent

TRECI
(SAU ITI DORESTI SA TRECI)
PRINTR-O SCHIMBARE?

Dacă te întrebi în ce măsură te pot ajuta să deblochezi o situație în care te afli acum, scrie-mi pe [email protected]



Featured Articles

Uncategorized19/02/2006

Cea mai importanta resursa

Faceam acum ceva timp un calcul, suparat pe obiceiul cuiva de a dormi mai mult decat sta treaz. Diferenta, din punctul meu de vedere, dintre […]

Uncategorized19/02/2006

Ciobanii si cinematografele

Am fost sa vad un film ieri la Hollywood Multiplex. Cu aceasta ocazie mi-am reamintit cate ceva despre ce inseamna respectul pentru cei din jur, […]

Uncategorized19/02/2006

Despre vise, scopuri si succes

Cred ca unul dintre lucrurile care face ca oamenii sa poata fi impartiti in doua categorii – oameni de succes (in afaceri, dragoste, cariera sau […]