fbpx

Feedback vs complexe

Inainte de a vorbi la o conferinta, ma gandesc mult la abordare. Poate mai mult decat la ce voi spune. Fiindca, la randul meu, am […]

25/02/2011
1 min read

Inainte de a vorbi la o conferinta, ma gandesc mult la abordare. Poate mai mult decat la ce voi spune. Fiindca, la randul meu, am fost participant la multe conferinte si m-au enervat groaznic doua tipuri de oameni: cei (multi) care ma plictiseau si cei care nu aveau curajul sa spuna adevarul de teama ca ar putea sa ma deranjeze.

Da, adevarul mai si doare cateodata. Si da, uneori, pentru ca vrei sa te mai poti privi in oglinda si sa fii mandru de tine e nevoie sa fii vertical si sa spui ce crezi, nu ce ar vrea ceilalti sa auda.

Cu toate astea, nu toti suntem experti la a primi feedback, e clar. La asta contribuie puternic si oamenii care se grabesc sa dea feedback fara sa se intrebe daca abordarea e buna. De cele mai multe ori modul in care dai feedback e de doua ori mai important decat feedback-ul pe care il dai.

Orice cioban stie sa dea cu parul. A fi direct nu este intotdeauna cea mai buna varianta, iar a nu fi direct nu te face neaparat mai putin sincer. Am invatat acum ceva vreme ca mare parte dintre discutiile in contradictoriu se termina prost fiindca niciunul nu vrea sa rezolve o problema, fiecare incearca sa ii demonstreze celuilalt ca e mai destept decat el.

Doar ca, din pacate, a fi mai destept nu te face automat mai putin complexat.

Abonează-te la ZeroPlus Insider

Vei avea acces la insight-uri utile într-un proces de schimbare, informații de culise legate de ce pune la cale (inclusiv workshopuri pe care le anunțăm doar pe mail), recomandări de cărți și altele.

Andrei Rosca

Conversations 3 comments

Let's start a personal, meaningful conversation.

Example: Practical philosopher, therapist and writer.

 
Geeasays:

Chiar citeam acum o carte pe o tema asemanatoare, The Dance of Connection, si ma entuziasmase abordarea autoarei.

Problema in genul asta de discutii (dat si primit feedback/critici) este ca avem tendinta naturala de a fi reactivi, si atunci orice vorba care ne lezeaza este vazuta ca un atac, la care se raspunde cu un contraatac. Iar in toiul luptei, nimeni nu mai aude ce spune celalalt, pentru ca este prea ocupat sa se justifice, sa se apere sau sa arunce in discutie defectele adversarului.

Ca sa ajungi la intelepciunea de a nu reactiona, de a auzi ce incearca sa spuna celalalt (si probabil nu reuseste prea bine) si de purta o discutie dificila intr-un mod constructiv nu-i deloc usor, pentru ca trebuie sa lupti cu instinctul de conservare care te impinge sa dai si tu (sau sa fugi) :P

Link copied to your clipboard
Andrei Rosca

Articole scrise recent

TRECI
(SAU ITI DORESTI SA TRECI)
PRINTR-O SCHIMBARE?

Dacă te întrebi în ce măsură te pot ajuta să deblochezi o situație în care te afli acum, scrie-mi pe [email protected]



Featured Articles

Uncategorized19/02/2006

Cea mai importanta resursa

Faceam acum ceva timp un calcul, suparat pe obiceiul cuiva de a dormi mai mult decat sta treaz. Diferenta, din punctul meu de vedere, dintre […]

Uncategorized19/02/2006

Ciobanii si cinematografele

Am fost sa vad un film ieri la Hollywood Multiplex. Cu aceasta ocazie mi-am reamintit cate ceva despre ce inseamna respectul pentru cei din jur, […]

Uncategorized19/02/2006

Despre vise, scopuri si succes

Cred ca unul dintre lucrurile care face ca oamenii sa poata fi impartiti in doua categorii – oameni de succes (in afaceri, dragoste, cariera sau […]