fbpx

Doua tipuri de vanzatori

Sunt din ce in ce mai convins de faptul ca exista doua tipuri de vanzatori. Cei ce vand un serviciu sau un produs, si sunt […]

31/08/2006
2 min read

Sunt din ce in ce mai convins de faptul ca exista doua tipuri de vanzatori. Cei ce vand un serviciu sau un produs, si sunt foarte buni, si cei care se vand foarte bine pe ei. Nu cred ca un om care e foarte bun pe vanzari de automobile, locuinte sau chiar publicitate e automat bun si atunci cand vine vorba sa se vanda pe el, la fel cum nu cred ca un om care vinde publicitate pe online ar fi capabil sa vanda cartofi in piata mai bine decat o face un taran. Sigur, exista si exceptii dar nu la ele ma refer.

Tot vad (in mai multe domenii) oameni care dintr-un motiv sau altul sunt scosi, sau mai bine spus ies, in fata. Atunci cand cineva primeste o recunoastere sau este dat drept exemplu intr-o emisiune TV, radio sau intr-un ziar, se intampla de obicei un lucru urat: restul oamenilor din acel domeniu incep sa barfeasca, si toti au impresia ca ei sunt cu mult mai buni decat cel ce a fost dat drept exemplu. Si unii poate chiar sunt mai buni. Ar putea fi mai buni atunci cand vine vorba de acel domeniu de activitate (spre exemplu: vanzari de masini sau de publicitate online) dar asta nu inseamna neaparat ca sunt mai buni si atunci cand vine vorba de a se vinde pe ei. Stiu cel putin 3-4 cazuri in care oameni au primit recunoastere pentru simplul fapt ca erau cei mai buni dintre cei ce au iesit in evidenta. Nu neaparat din toata industria, ci dintre cei ce s-au facut vazuti. Sunt intr-adevar multi oameni buni care stau in umbra in orice domeniu. Unora le place sa faca asta, altora nu le place dar nu prea stiu sa se vanda. Nu e neaparat ceva rau. Daca iti lipseste o calitate nu inseamna automat ca ai un defect.

Doar ca nu mi se pare normal sa existe invidia asta intre oamenii din aceeasi breasla, doar fiindca unii stiu sa vanda iar altii stiu (si) sa SE vanda.

Abonează-te la ZeroPlus Insider

Vei avea acces la insight-uri utile într-un proces de schimbare, informații de culise legate de ce pune la cale (inclusiv workshopuri pe care le anunțăm doar pe mail), recomandări de cărți și altele.

Andrei Rosca

Start the conversation

Let's start a personal, meaningful conversation.

Example: Practical philosopher, therapist and writer.

Link copied to your clipboard
Andrei Rosca

Articole scrise recent

TRECI
(SAU ITI DORESTI SA TRECI)
PRINTR-O SCHIMBARE?

Dacă te întrebi în ce măsură te pot ajuta să deblochezi o situație în care te afli acum, scrie-mi pe [email protected]



Featured Articles

Uncategorized19/02/2006

Cea mai importanta resursa

Faceam acum ceva timp un calcul, suparat pe obiceiul cuiva de a dormi mai mult decat sta treaz. Diferenta, din punctul meu de vedere, dintre […]

Uncategorized19/02/2006

Ciobanii si cinematografele

Am fost sa vad un film ieri la Hollywood Multiplex. Cu aceasta ocazie mi-am reamintit cate ceva despre ce inseamna respectul pentru cei din jur, […]

Uncategorized19/02/2006

Despre vise, scopuri si succes

Cred ca unul dintre lucrurile care face ca oamenii sa poata fi impartiti in doua categorii – oameni de succes (in afaceri, dragoste, cariera sau […]