Astazi mi-am dat seama cat de multe asemanari sunt intre modul in care se deplaseaza un avion si modul in care functioneaza majoritatea oamenilor. Avioanele au trei “stari de miscare”: stationeaza, incep sa se miste pe pista cu viteza din ce in ce mai mare pentru o scurta perioada de timp, dupa care exista doua posibilitati: isi iau zborul sau franeaza, revenind la starea de repaus.
Exact acelasi lucru se intampla si cu oamenii. Sunt in repaus. Unii dintre ei isi doresc insa sa poata zbura, sa ajunga undeva, sa atinga o tinta. Si incearca sa decoleze marind treptat viteza. La un moment dat, unul din doua lucruri se intampla: ori isi pierd increderea in ei si isi spun ca nu o pot face, si atunci se opresc, ori isi iau zborul si, odata ajunsi in aer, e greu sa ii mai opreasca ceva.
Dar se mai trezeste cate un terorist sa-l indrume spre vre-un turn geaman si n-o sa mai ajunga la starea de repaus…
Vlad, se poate intampla si asta. Dar daca mergem pe ipoteza asta cred ca ne complicam un pic cam mult. Fiindca nu mai este vorba de modul in care functioneaza “natural” lucrurile, ci despre o… deviere.
ha, buna comparatie.
Dar pana la urma, toti oamenii ajung la un moment dat sa si zboare nu?
am dubii
Te-ai gandit vreodata ce se intampla daca un avion decoleaza prea devreme sau la o viteza mai mica/mare? La 10.000 de metri altitudine ai turbulente, uneori iti intra poate si o pasare intr-unul din motoare, te mai depresurizezi din cand in cand.
Daca un avion incearca sa treaca peste un deal fara sa aiba spatiul necesar, se va prabusi. Daca se ridica isi ridica nasul prea sus aripile nu mai au portanta si avionul se cade ca o piatra.
Sunt sigur si eu ca un avion poate stationa, stau la etajul 10 si vad o parte foarte mare din bucuresti + casa poporului, intercontinental, aeroporturii s.a.m.d. Seara in jurui 21:30 majoritatea avioanelor mai stationeaza, astazi seara am vazut unul care stationa si apoi in fata lui altul. Primul a luat-o la pas, iar al 2 lea ramasese in stationat deoarece abea decolase.