Din numarul 201 (9 aprilie 2008) al revistei eWeek, parte din articolul “Mitul imbogatirii din blog”, scris de Monica Musca. Aveti mai jos cateva fragmente cu raspunsuri pe care le-am dat la cateva intrebari. Ma gandesc ca v-ar putea fi si voua utile.
Multi bloggeri nici nu se gandesc sa scoata bani din blog, ci scriu pur si simplu din dorinta de a-si tine un jurnal, de a se intalni virtual cu prietenii, “mai iau atitudine, mai povestesc”, asa cum imi spunea Alex Radescu sau Andrei Rosca: “multi bloggeri care nu se gandesc la bani scriu din dorinta de a-si valida niste idei, din nevoia de apartenenta la comunitate; blogul reprezinta, pentru multi, cel putin la prima vedere, un canal de comunicare foarte usor de folosit, o modalitate de a incerca sa spuna lumii ca ei sunt diferiti“, exprimandu-si neincrederea in sansa unui blog personal de a produce bani, intrucat ii lipseste un target. […]
De fapt este importanta nisa pe care se situeaza subiectele abordate, de blogger depinde daca isi fidelizeaza cititorii. “In Romania putem numara pe degetele de la maini blogurile specializate serioase si pe degetele de la o singura mana pe cele care chiar scot bani din asta“, spune Andrei Rosca. […]
Referitor la perspectiva de a scoate bani din blog, A.R. face o observatie: “sunt destule bloguri care ar avea potentialul de a scoate bani in Romania, insa nu reusesc nu fiindca nu se pot scoate bani din bloguri, ci fiindca autorii lor sunt, in cazurile fericite, scriitori buni si atat! Iar pentru a dezvolta un business, pentru a ajunge sa traiesti din asta, e nevoie de ceva mai mult decat sa scrii bine. E nevoie de promovare, vanzari si, odata cu cresterea sumelor de bani, e nevoie de management.” […]
“Cum ajungi sa ai trafic suficient pentru a te transforma dintr-un blogger obisnuit intr-un problogger? S-au scris carti intregi despre asta, iar cei ce le-au scris inca mai au si ei de invatat. E, deci, imposibil sa raspundem in doua fraze, insa daca ar trebui sa aleg cateva cuvinte as alege: pasiune, echipa, consecventa, rabdare si, nu in ultimul rand, profesionalism in relatiile cu advertiserii“.
In articol mai sunt citati si Bobby Voicu, Alexandru Negrea si Alex Radescu. Probabil cel mai documentat articol despre bloguri din ultimele luni.
Unde pot citi intreg articolul?
Nu stiu, Mihnea. In revista eWeek sigur. Dar nu stiu daca apare online pe undeva. Daca gasesc iti dau un link.
Am incercat s-o gasesc online, dar nu am reusit!
Articolul e proaspat publicat. Imediat ce va fi online pun aici link-ul.
Monica
multumesc, Monica
Pe mine ma surprinde ca bloguri foarte citite, din care se scot bani, nu sunt neaparat bine scrise.
n-ar trebui sa te surprinda. Nu traim intr-o lume tocmai corecta. Insa in mod cert e perfectibila.
Exista si bloguri bine sudate,dar prea putine .
Sunt la uni blogari cate 2-3 reclame,care sincer sa fiu nu sunt eficiente.:(
In fine, fiecare isi face socoteala lui .
Foarte interesant post. Si opiniile, de asemenea.
Andrei, la noi nu cred ca sunt bloggeri care au plecat din start cu ideea de a face bani din blog. In afara de Bobby, desigur. De aceea si procesul de monetizare e dificil.
Link catre articolul din eWeek:
http://www.agora.ro/index.php?qs_sect_id=3241&qs_f_id=101&qs_art_id=10398
Interesant text! O sa ma si justific imediat, si nu o sa vorbesc la general. Eu mi-am facut blog doar pentru a ma indatora la scris. Sunt constiincioasa si ma straduiesc intotdeauna sa-mi fac cat mai bine treaba in care m-am angajat. Dar eu am sufletul omului de litere, in care managementul, cei 4p ai marketingului, analiza SWOT sunt povesti nu realitati. Si mi-e ciuda, recunosc! Nu vreau doar sa scriu, vreau sa am si proprietatea fosforului, sa “stralucesc” in lumea mea.
monica, trebuia sa-mi spui pentru ce strangi informatii. iti dadeam un raspuns mai elaborat :)
m-ai prins atunci in focul muncii la zi :)
Multumim de link!