fbpx

Advertising vs Publicity

Hai ca vreau sa o clarific pe asta fiindca vad ca multa lume face confuzii. So: 1. Advertising si publicity sunt chestii total diferite! Publicity […]

12/02/2007
1 min read

Hai ca vreau sa o clarific pe asta fiindca vad ca multa lume face confuzii. So:

1. Advertising si publicity sunt chestii total diferite! Publicity nu inseamna advertising si nici advertisingul nu se mai cheama publicity.

2. Comunicatele de presa, de exemplu, intra la capitolul publicity.

3. Reclamele care apar la TV sau radio se numesc commercials si fac parte din categoria Advertising.

In marketing se vorbeste des de cei 4P (desi sunt autori care folosesc mai mult de 4). Acesti 4P sunt: Produsul, Pretul, Promovarea si Distributiea (Placement).

Advertising si Publicity sunt metode folosite in Promovare.

PS: a! si “publicy” nu exista in marketing; de fapt, din cate stiu eu, nu exista in limba engleza deloc.

Later update: PARAGRAF SPECIAL PENTRU CEI CARE CITESC IN DIAGONALA:
La punctul 2, undeva prin mijlocul propozitiei exista doua cuvinte: “de exemplu”, care sunt puse acolo special pentru a sublinia faptul ca “publicity” nu inseamna NUMAI comunicate de presa; inseamna sa se vorbeasca despre produsul tau.

Categories:
Tags:

Abonează-te la ZeroPlus Insider

Vei avea acces la insight-uri utile într-un proces de schimbare, informații de culise legate de ce pune la cale (inclusiv workshopuri pe care le anunțăm doar pe mail), recomandări de cărți și altele.

Andrei Rosca

Conversations 3 comments

Let's start a personal, meaningful conversation.

Example: Practical philosopher, therapist and writer.

 
Ralucasays:

Andrei, comunicatele de presa NU “intra la capitolul” publicity!! Comunicatele de presa sunt UN INSTRUMENT al relatiilor publice, in vreme ce publicity este un DOMENIU al acestora. Rogu-te, nu amesteca merele cu perele, ca starnesti si mai multa confuzie.

Ai dreptate cu promovarea ca fiind unul dintre cei 4 P ai marketingului. Dar sub umbrela acestui P intra, ca entitati separate: publicitatea (ATL, BTL etc), relatiile publice, trade marketingul, sales promotion etc, si, mai nou, formele moderne de comunicare de marketing, precum cel online sau prin telefonie mobila etc.

Ei, in acest context, publicity este parte a relatiilor publice. Sigur, folosesti si comunicatul de presa, printre multe alte instrumente cu care se lucreaza in acest domeniu, dar instrumentul in sine este folosit SI in alte scopuri, altele decat publicity.

 

Raluca, ai dreptate. Cam asta am vrut sa spun si eu dar se pare ca tie ti-a iesit mult mai bine. Eu nu am vrut sa complic lucrurile atat de mult, adica am zis sa nu intru chiar atat de mult in detalii ci doar sa clarific niste chestii de suprafata.

Cand am spus “Comunicatele de presa, de exemplu, intra la capitolul publicity” am vrut sa spun ca de fapt ele ar trebui sa fie asociate mai degraba “publicity” decat advertisingului.

Merci pt comentariu

Link copied to your clipboard
Andrei Rosca

Articole scrise recent

TRECI
(SAU ITI DORESTI SA TRECI)
PRINTR-O SCHIMBARE?

Dacă te întrebi în ce măsură te pot ajuta să deblochezi o situație în care te afli acum, scrie-mi pe [email protected]



Featured Articles

Uncategorized19/02/2006

Cea mai importanta resursa

Faceam acum ceva timp un calcul, suparat pe obiceiul cuiva de a dormi mai mult decat sta treaz. Diferenta, din punctul meu de vedere, dintre […]

Uncategorized19/02/2006

Ciobanii si cinematografele

Am fost sa vad un film ieri la Hollywood Multiplex. Cu aceasta ocazie mi-am reamintit cate ceva despre ce inseamna respectul pentru cei din jur, […]

Uncategorized19/02/2006

Despre vise, scopuri si succes

Cred ca unul dintre lucrurile care face ca oamenii sa poata fi impartiti in doua categorii – oameni de succes (in afaceri, dragoste, cariera sau […]