A aparut in “Banii nostri” un articol cu titlul “7 ponturi pentru a-ti face site-ul mai eficient”
Sunt cateva sfaturi decente si de bun simt pe acolo (greu de aplicat), dar cel mai tare punct e “4. Interesul clientului primeaza, nu pasiunile tale” . Ei da ! Curajos domnul Stefan Barliba :) . Incearca sa ii spui asta unui client, asteapta reactiile si roaga-te !
Sau incearca sa ii explici intr-un mod cat mai logic faptul ca graficianul se cheama grafician fiindca face grafica (nu e nici bucatar, nici antreprenor). Iar el (clientul) nu se cheama grafician fiindca nu face grafica. Deci, in concluzie, firma nu ar trebui sa o conduca graficianul iar grafica nu ar trebui sa o impuna clientul. Pare simplu ? Pare logic ? Nu-i !
El, clientul, a dat banii deci site-ul se face cum vrea el nu cum crede echipa/firma de webdesign. Iar acum, la final, cand clientul e multumit, site-ul arata in ultimul hal iar vizitatorii nu inteleg nimic din el, vrem sa vedem rezultate ! :)
Asa ca, domnule Barliba, de abia acum clientul il puteti prelua dumneavoastra pentru a ii explica (cat mai calm) cum ceea ce primeaza este impactul pe care il are site-ul asupra vizitatorului, iar parerea lui e (aproape) zero. Succes !
PS: cele de mai sus se aplica in cazul firmelor mici si mijlocii; nu imi pot da cu parerea in ceea ce priveste firmele mari; alea au Marketing Managers care “stiu totul” :)
de fapt, andrei, autorul articolului voia sa spuna ca, daca esti pasionat de pr0n, sa nu pui asa ceva pe site-ul clientului :)) cred…
Acolo ai vrut sa scrii p0rn nu ? :)
Asta cu articolul se crede la frizer sau la dentist.
Te doare “apendicul” ..te duci rpd la spital si nu dai sfaturi doctorului “vreau sa imi tai doar 1 cm de piele, mai la stanga..sub tatuajul ala…etc” In schimb la dentist ..fiecare are pretentia ca stie ce trebuie sa i se faca “Dom’doctor..am o masea cairata acolo sus ..cred ca e un molar de minte care necesita extractie etc…..”
Let us do our job, dear client!
am sa iti explic eu asemanarea si diferenta intre p0rn si pr0n cu alta ocazie :)
:)) Bun exemplu. Cam asa sta treaba. E ca la fotbal. Toata lumea se pricepe
Gica-contra. Daca clientul e prost, de ce nu? Ma rog, interesul meu e sa il fac pe client sa se simta bine, nu sa ii fac eu afacerea. Cel mai tare cand dai peste clienti care nu stiu ce vor. Iar daca stiu ce vor, habar nu au cum trebuie. Daca as fi client de webdesign as face o lista cu cerintele mele, apoi le-as discuta cu firma respectiva. Dar probabil e prea greu… Acum, nu tin partea clientilor, insa exista situatii in care firma vrea sa se autodepaseasca in design futuristic ca sa bage la portofoliu, ignorand clientul si explicandu-i lui ca “tuturor le place Fleshu”.
Ai dreptate Andrei…. ai mare dreptate. Dar pana la urma conteaza si ce faci tu. Stiu ce insemna sa faci compromisuri, dar daca o ti din compromis in compromis, din client tampit in client tampit mai bine te lasi de meserie. Eu asa am inceput sa fac si cred ca o sa se vada pana la urma. Nu incerca sa vinzi la toti…. asta e secretul.
Absolut. E o tampenie sa vinzi tuturor. Trebuie sa iti selectezi cu atentie clientii. Daca e unul care crezi (din experienta) ca ti-ar putea face probleme mai bine il lasi, si, asa cum citisem intr-un articol astazi, vei avea mai mult timp sa te ocupi de ceilalti clienti, care stiu sa aprecieze munca pe care o faci.