fbpx

Interesul vizitatorului primeaza

A aparut in “Banii nostri” un articol cu titlul “7 ponturi pentru a-ti face site-ul mai eficient” Sunt cateva sfaturi decente si de bun simt […]

10/04/2006
1 min read

A aparut in “Banii nostri” un articol cu titlul “7 ponturi pentru a-ti face site-ul mai eficient”

Sunt cateva sfaturi decente si de bun simt pe acolo (greu de aplicat), dar cel mai tare punct e “4. Interesul clientului primeaza, nu pasiunile tale” . Ei da ! Curajos domnul Stefan Barliba :) . Incearca sa ii spui asta unui client, asteapta reactiile si roaga-te !

Sau incearca sa ii explici intr-un mod cat mai logic faptul ca graficianul se cheama grafician fiindca face grafica (nu e nici bucatar, nici antreprenor). Iar el (clientul) nu se cheama grafician fiindca nu face grafica. Deci, in concluzie, firma nu ar trebui sa o conduca graficianul iar grafica nu ar trebui sa o impuna clientul. Pare simplu ? Pare logic ? Nu-i !
El, clientul, a dat banii deci site-ul se face cum vrea el nu cum crede echipa/firma de webdesign. Iar acum, la final, cand clientul e multumit, site-ul arata in ultimul hal iar vizitatorii nu inteleg nimic din el, vrem sa vedem rezultate ! :)

Asa ca, domnule Barliba, de abia acum clientul il puteti prelua dumneavoastra pentru a ii explica (cat mai calm) cum ceea ce primeaza este impactul pe care il are site-ul asupra vizitatorului, iar parerea lui e (aproape) zero. Succes !

PS: cele de mai sus se aplica in cazul firmelor mici si mijlocii; nu imi pot da cu parerea in ceea ce priveste firmele mari; alea au Marketing Managers care “stiu totul” :)

Abonează-te la ZeroPlus Insider

Vei avea acces la insight-uri utile într-un proces de schimbare, informații de culise legate de ce pune la cale (inclusiv workshopuri pe care le anunțăm doar pe mail), recomandări de cărți și altele.

Andrei Rosca

Start the conversation

Let's start a personal, meaningful conversation.

Example: Practical philosopher, therapist and writer.

 

de fapt, andrei, autorul articolului voia sa spuna ca, daca esti pasionat de pr0n, sa nu pui asa ceva pe site-ul clientului :)) cred…

 

Asta cu articolul se crede la frizer sau la dentist.

Te doare “apendicul” ..te duci rpd la spital si nu dai sfaturi doctorului “vreau sa imi tai doar 1 cm de piele, mai la stanga..sub tatuajul ala…etc” In schimb la dentist ..fiecare are pretentia ca stie ce trebuie sa i se faca “Dom’doctor..am o masea cairata acolo sus ..cred ca e un molar de minte care necesita extractie etc…..”

Let us do our job, dear client!

 

Gica-contra. Daca clientul e prost, de ce nu? Ma rog, interesul meu e sa il fac pe client sa se simta bine, nu sa ii fac eu afacerea. Cel mai tare cand dai peste clienti care nu stiu ce vor. Iar daca stiu ce vor, habar nu au cum trebuie. Daca as fi client de webdesign as face o lista cu cerintele mele, apoi le-as discuta cu firma respectiva. Dar probabil e prea greu… Acum, nu tin partea clientilor, insa exista situatii in care firma vrea sa se autodepaseasca in design futuristic ca sa bage la portofoliu, ignorand clientul si explicandu-i lui ca “tuturor le place Fleshu”.

 

Ai dreptate Andrei…. ai mare dreptate. Dar pana la urma conteaza si ce faci tu. Stiu ce insemna sa faci compromisuri, dar daca o ti din compromis in compromis, din client tampit in client tampit mai bine te lasi de meserie. Eu asa am inceput sa fac si cred ca o sa se vada pana la urma. Nu incerca sa vinzi la toti…. asta e secretul.

 

Absolut. E o tampenie sa vinzi tuturor. Trebuie sa iti selectezi cu atentie clientii. Daca e unul care crezi (din experienta) ca ti-ar putea face probleme mai bine il lasi, si, asa cum citisem intr-un articol astazi, vei avea mai mult timp sa te ocupi de ceilalti clienti, care stiu sa aprecieze munca pe care o faci.

Link copied to your clipboard
Andrei Rosca

Articole scrise recent

TRECI
(SAU ITI DORESTI SA TRECI)
PRINTR-O SCHIMBARE?

Dacă te întrebi în ce măsură te pot ajuta să deblochezi o situație în care te afli acum, scrie-mi pe [email protected]



Featured Articles

Uncategorized19/02/2006

Cea mai importanta resursa

Faceam acum ceva timp un calcul, suparat pe obiceiul cuiva de a dormi mai mult decat sta treaz. Diferenta, din punctul meu de vedere, dintre […]

Uncategorized19/02/2006

Ciobanii si cinematografele

Am fost sa vad un film ieri la Hollywood Multiplex. Cu aceasta ocazie mi-am reamintit cate ceva despre ce inseamna respectul pentru cei din jur, […]

Uncategorized19/02/2006

Despre vise, scopuri si succes

Cred ca unul dintre lucrurile care face ca oamenii sa poata fi impartiti in doua categorii – oameni de succes (in afaceri, dragoste, cariera sau […]