fbpx

Cultura + marketing = love

Scris de colegul meu, Silviu Man. “ÃŽn urmă cu o lună, am citit pe bookblog.ro un fragment din furiosul articol Marketingul cultural, sau cum să […]

07/02/2009
2 min read

Scris de colegul meu, Silviu Man.

ÃŽn urmă cu o lună, am citit pe bookblog.ro un fragment din furiosul articol Marketingul cultural, sau cum să ajungem din nou la public, publicat de Petre FlueraÅŸu pe basicmarketing.ro. ÃŽi admir verva lui FlueraÅŸu ÅŸi sunt ferm convins că dacă ar exista la noi mai mulÅ£i care să aibă tonusul d-sale, peisajul cultural românesc nu ar părea atât de deÅŸertificat. Din păcate, admiraÅ£ia mea pentru D-sa se opreÅŸte aici, întrucât în privinÅ£a conÅ£inutului articolului respectiv ne separăm radical. De altfel, părerea mea personală despre Petre FlueraÅŸu prea puÅ£in contează în acest caz; rândurile de mai jos nu sunt o replică directă la adresa autorului, ci o critică unui set de idei foarte moderne pe care FlueraÅŸu doar le-a asimilat ÅŸi sintetizat în articol – idei al căror nucleu este presupoziÅ£ia că ar exista un meci de disputat între cultură ÅŸi marketing, meci din care ultimul iese învingător cu ajutorul arbitrului (adică sistemul economic, cerinÅ£ele pieÅ£ei, publicul care, ah, cere ÅŸi iar cere).

TotuÅŸi, înainte de a trece la discutarea fără ură ÅŸi părtinire a ideilor foarte moderne, mă văd nevoit să ridic niÅŸte semne mari de întrebare asupra unor afirmaÅ£ii din articol. De exemplu, nu îl înÅ£eleg pe Petre FlueraÅŸu când aplică submorala economică de azi pentru vremea de ieri – “marii artiÅŸti ai RenaÅŸterii au pictat, au scris ÅŸi au sculptat pentru bani”. Va fi suficient poate să spunem că Michelangelo (aviz “culturii de masă”! – a nu se confunda cu Å£estoasa ninja omonimă!) întrebat la un moment dat de ce ciopleÈ™te cu migală È™i partea nevăzută a statuilor sale – procedeu, evident, costisitor, nerentabil în viziunea pragmatică a vremurilor noastre – ar fi răspuns: “Dacă le vede vreun înger?”.” [ continuarea pe bookblog ]

Categories:

Abonează-te la ZeroPlus Insider

Vei avea acces la insight-uri utile într-un proces de schimbare, informații de culise legate de ce pune la cale (inclusiv workshopuri pe care le anunțăm doar pe mail), recomandări de cărți și altele.

Andrei Rosca

Start the conversation

Let's start a personal, meaningful conversation.

Example: Practical philosopher, therapist and writer.

 
Violetasays:

Toti artistii au lucrat pentru bani si… ce e rau in asta. Ne lipsesc mecena, e adevarat. Chiar si mecena de tipul lui Sigismundo Matalesta (ca tot ati pomenist de Renastere), care a fost un personaj nedemn nici macat de Infernul lui Dante, pe atat de oribil… dar, gratie unor pictori si poeti bine platiti a ramas ca un prototip al printului renascentist, erou si mecena. In legatura cu spusa lui Michelangelo, frumoasa intorsatura din condei, dar ar fi trebuit specificata sursa, daca tot vorbim de cultura…
Deci, unde este antiteza dintre “artistii o fac pentru bani” si “maestrii o fac bine chiar si cand e pe bani”? ca nu am inteles…:)

Link copied to your clipboard
Andrei Rosca

Articole scrise recent

TRECI
(SAU ITI DORESTI SA TRECI)
PRINTR-O SCHIMBARE?

Dacă te întrebi în ce măsură te pot ajuta să deblochezi o situație în care te afli acum, scrie-mi pe [email protected]



Featured Articles

Uncategorized19/02/2006

Cea mai importanta resursa

Faceam acum ceva timp un calcul, suparat pe obiceiul cuiva de a dormi mai mult decat sta treaz. Diferenta, din punctul meu de vedere, dintre […]

Uncategorized19/02/2006

Ciobanii si cinematografele

Am fost sa vad un film ieri la Hollywood Multiplex. Cu aceasta ocazie mi-am reamintit cate ceva despre ce inseamna respectul pentru cei din jur, […]

Uncategorized19/02/2006

Despre vise, scopuri si succes

Cred ca unul dintre lucrurile care face ca oamenii sa poata fi impartiti in doua categorii – oameni de succes (in afaceri, dragoste, cariera sau […]