De ceva timp am devenit SI client BRD, nu fiindca eram nemultumit de Raiffeisen ci fiindca am fost nevoit. Ma duc acum o saptamana la un BRD de pe Soseaua Pantelimon. Stiti voi, BRD-ul cu sigla aia rosu cu negru. Era al doilea contact pe care il aveam cu aceasta banca, deci ma asteptam la surprize. Dar nu ma asteptam sa “inchid banca” sau, cel putin, nu cu banii pe care ma dusesem sa ii scot in ziua respectiva: 140 de dolari !!! :)
– As dori sa scot si eu 140 de dolari din contul acesta!
– Uhm…ne pare rau dar nu avem decat 100 de dolari!
– Cred ca glumiti!
– [vizibil incurcata] Nuuu… Nu glumim. Chiar nu avem decat 100.
Iau cei 100 $ iar doua zile mai tarziu ma duc iar, la aceeasi banca. Aveam niste bani de platit intr-un cont BRD si cautam orice banca deschisa fiindca era deja 17:30. Ajung la BRD-ul cu pricina, ma uit pe programul de pe usa, vad “deschis pana la 18:00”, imping usa, inchisa! Inauntru, un paznic imi face semn ca au inchis. Ii arat ceasul, da din umeri si repeta: am inchis.
Astazi ma duc la banca cu un cec. I-l arat domnisoarei de la ghiseu, se uita la el si ma intreaba numarul contului. Il cauta in calculator si imi spune: “acest cont este deschis la sucursala Academiei”; ii spun ca sunt de acord cu ea.
– Imi pare rau dar trebuie sa va duceti sa il depuneti la acea sucursala.
– Okay. Inteleg ce ziceti dar imi puteti explica si de ce? Ca tot BRD e si aici, nu?
– Este! Dar nu suntem in acelasi grup!!!
In acelasi grup? Cum adica nu sunt in acelasi grup? Adica BRD – Groupe Societe Generale e, de fapt, BRD – Societe si atat? Intreb:
– Si daca vreau sa lucrez cu sucursala asta ce trebuie sa fac? Sa imi deschid un cont si aici?
– Da!
– Am inteles. Da’ nu e tot BRD? Ce fac? Imi transfer bani dintr-un cont BRD in alt cont BRD?
– Da!
Super tare! De ce v-ati mai facut sucursale si nu v-ati facut cate o banca pentru fiecare spatiu pe care l-ati cumparat? Sau macar sa va puneti logo-uri diferite!
Si eu am patit o chestie tare la aceeasi banca din Pantelimon. Trebuie sa completez un formular ca sa depun niste bani intr-un cont si nu aveam pix. Tipa de la ghieseu avea pix si cand i-am cerut mi-a raspuns ca nu poate sa mi-l dea ca i-au mai furat vreo patru. Apoi m-a trimis respectuos sa ma duc sa imi cumpar de la chioscul din fata.
Eu cred ca e problema cu sucursala nu cu BRD.
Posibil, Mihnea. M-am gandit si eu la asta.
am o intrebare….povestea cu cecul se refera la un cont de persoana juridica…ca eu asa banuiesc…da vreau confirmare
Este vorba de un cont de persoana fizica, Alexandra. Pe numele meu.
eu am patimit 1 an de zile cu bcr-ul .. eram nevoit din cauza serviciului sa lucrez cu ei … cate de idioate erau tantiileee alea … Doamne!!!
cred ca sefi nu stiu cum se comporta angajati …asta cred ca se intampla!!!!
Alexandru: probabil ca nu stiu. Dar nu cumva ar trebui sa stie? A cui e vina?
Nu angajatii de la ghiseu sunt de vina ci managerii care ori nu stiu ce se intampla, ori stiu si tolereaza incompetenti la ghiseuri.
La majoritatea bancilor se intampla chestia asta si mi s-a explicat de mai multe ori , dar nu inteleg cum e posibil… la BRD nu pot ordona o plata (OP, BO) decat de la filiala unde am deschis contul. La BCR daca vreau sa retrag bani din alta filiala decat cea in care am contul platesc un comision mai mare .. (eu vorbesc de cont persoana juridica). Pe formularul de la BRD pentru servicii online trebuie specificate firmele si conturile in care URMEAZA sa fac plati prin sistemul online…
Pacat ca uneori e ATAT de mult timp pierdut .. altfel chiar ar fi amuzant..
Buna, Andrei!
nu stiu cum sa dau altfel de tine… Pregatesc un articol pt Time out Bucuresti despre bookcrossing – vreau sa scriu of course despre proiectul vostru. Am putea vorbi putin pe mess pt detalii?
merci,
adina
Si ING lucreaza la fel. In sistem de franciza, de parca ar fi Fornetti; (franciza, o alta inventie puturoasa a capitalismului).
Chestia asta se intampla si in telefonia mobila: un telefon cumparat la abonament la Vodafone este blocat in reteaua Vodafone Romania (!) si nu merge pe Vodafone UK. Absurd, nu?
Cand vine vorba de ales, mergand pe vorba englezului “sunt prea sarac sa-mi permit lucruri ieftine”, ma documentez cate juma’ de an inainte de a face o alegere. Prefer oricand un “educated choice” unui “guestimate”.
Inainte de a-mi alege o banca, am “pescuit” vreo 3 luni… Am vizitat o multime de banci, de la BCR / HVB pana la BRD / BTR / Reiff. etc. Fiecare a avut cate-o buba majora:
BCR – nesimtiti pana la a spune unui client, literalmente, “ce puii mei nu intelegeti odata ca eu ca banca fac ce vrea scula mea cu banii mei?”
HVB – arogantzi cat cuprinde – m-au lasat, ca firma incipienta, sa-i intreb cate-n luna si-n stele, fara sa-mi spuna de la inceput ca singura conditie impusa deschiderea unui cont de firma la ei ar fi un depozit initial de 20.000 EUR si o garantare a unui trafic lunar de minimum 10.000 EUR… mai si radea discret, blonda dracu’… (altfel, buna mar… LOL)
Reiffeisen – cuvantul care-i descrie cel mai bine e “taraba in piatza la Rahova” – cozi interminabile si indiferentza crasa oriunde si oricand la ei
Asa ajung si la BRD – Destul de politicosi, dar cu unele din cele mai mari comisioane pe care-am putut sa le vad pe piatza romaneasca…
Cat despre faza cu “sucursala” – asta se intampla din cauza ca in Romania de azi securitatea bancara e un mit. Asadar, singura metoda de autentificare a unui client ramane cea pe baza de “da-mi sa-tzi vad fatzaul live” (repet – autentificarea pe baza de semnatura e inca MULT prea riscanta… cat despre stampila… in Europa stampila se mai foloseste doar prin birourile notariale… pe cand la noi – din aceeasi imbecilizanta frica de sharlatani – se foloseste inca cu drag si spor)
ce am citit este partial adevarat si oricum ar fii bine venit sa va imaginati si cum este sa stai de partea cealalta a ghiseului sau sa aveti o mica perspectiva si sa va dati seama ca chiar daca suntem generatia “globalizarii” fiecare institutie si persoana are limitele ei.
Managerul nu poate sa-i dea la cap fiecarui angajat de cate ori scoate o perla iar daca clientii ar arata putin respect cu siguranta si cei de la ghiseu n-ar mai avea nesimtirea aratata mai sus. Sunt functionari si nu slugi ce a ce putin inteleg sau vor sa inteleaga. In al doilea rand la noi lipseste cu desavarsire ideea ca am un consilier si ca acel consilier se ocupa de contul meu si daca am vreo op de facut vb cu el, ca d’aia mi-a dat cartea de vizita sau de ce naiba sa ajung la intalnire la ora programata sau de ce sa-l sun sa vad daca ma poate primi, ca poate are alte intalniri stabilite.
Sunt multe de imbunatatit si poate si noi functionarii bancari gresim ca vrem sa va educam sa folositi serviciile bancare cu bunele si relele pe care le au, dar cred ca pt unii e mai usor sa stea la coada ca la piata decat sa se destepte si sa plateasca de acasa pe net sau cu cardul la ATM, ce sa mai zic de cei carora cum le-a intrat salariul si fac coada la bancomat si-l scot pe tot, ca de au de facut cumparaturi la Carrefour, unde oricum ar putea plati cu cardul, fara comisione si dureri de cap, spate si picioare.
Din pacate ai dreptate, ina, cu cardurile, ATM-urile si,in general, romanii care inca nu sunt educati din punctul asta de vedere
Eu am plecat acum un an de la Transilvania tot pentru aceleasi probleme, nu se putea intelege banca de la Focsani cu cea de la Galati.
Va sugerez sa treceti pe la GarantiBank… sunt nou-intrati pe retail dar pregatesc o multime de pachete care sa scuteasca oamenii de stat la cozi si de suportat nesimtirea functionarului sau a altor clienti… (la noi trebuie sa existe panouri uriase pe care sa scrie “Va rugam pastrati distanta fata de clientul din fata Dvs”, sau sa vina paznicul sa ii roage sa se retraga cativa pasi, ca altfel iti sufla in ceafa :-))
vreau sa aflu cit mai am de platit la dumneavoastra
Mi-as permite sa emit cateva pareri referitoare la povestea cu CEC-ul. In primul rand, cred ca s-a facut o mica confuzie intre intrumentele de plata. Daca era vorba de cont persoana fizica, optiunea era un Ordin de Plata, nicidecum un CEC, filele de CEC se emit pe baza de cerere scrisa doar persoanelor juridice. Probabil de aceea functionara de la ghiseu nu a acceptat plata cu CEC-ul.Mecanismul sta in felul urmator: tu, ca si persoana juridica, ai ghiseul de gestiune la agentia unde ai deschis contul, unde ai depus toate actele si se afla inclusiv specimene de semnatura si stampila ale persoanelor autorizate sa dispuna plati din conturile firmei. De aceea, in mod uzual, instrumentele de plata se depun la agentia unde te-ai inscris, pentru ca persoanele de acolo te cunosc deja si stiu ca tu esti autorizat. In cazul in care depui ordinul de plata la alta agentie, este total POSIBIL, dar functionara respectiva este obligata sa verifice la agentia ta specimenul de semnatura, pt a se asigura ca tu esti intr-adevar administratorul etc.Altfel, oricine iti cunoaste numarul de cont si dispune de stampila ta, poate ordona plati din contul tau de firma catre oricine, lucru pe care nu cred ca ti-l doresti. Si o mica diferenta: pentru a initia o plata catre alt cont se foloseste ordinul de plata, iar pentru a INCASA in contul tau se depun CEC-uri si bilete la ordin. Deci in niciun caz nu aveai cum sa completezi un CEC petru a ordona o plata din contul tau. Referitor la lucrul cu alt grup sau sucursala, nu trebuie sa iti deschizi conturi la fiecare din ele. Trebuie doar sa faci o cerere pt mutarea ghiseului de gestiune la grupul unde lucrezi frecvent. Daca NU esti persoana juridica, oricum vei putea utiliza conturile in orice colt al tarii fara batai de cap. Restrictiile se impun doar pentru firme, din motivele pe care le-am emis anterior.
Cam atat am avut de spus. Multumesc pentru rabdare!
Solutia la problema ta e simpla: soliciti angajatul bancii sa sune la sucursala la care e deschis contul si sa fie trimis specimenul de semnatura ca sa poata continua operatiunea. Au obligatia asta – in rest, treaba ca nu poti scoate bani de la orice alta sucursala este perfect normala si este pentru securitatea ta (client) de fapt
Pai e cel putin ciudata faza cu semnatura – cel putin pentru mine. Daca e vorba de a identifica o persoana, cel mai simplu este cu acte – buletin, pasaport, certificat de nastere.
De ce trebuie sa ne legam la cap cu astfel de chesti extrem de complicat de verificat cum ar fi o semnatura?
Ca fapt divers, eu am incercat sa platesc o factura de cumparare domeniu web la o sucursala BRD. Factura era proforma si in nici un caz nu semana cu nimic din ce a mai vazut “tantile si nenea” de la micuta agentie de cartier (sunt din Timisoara).
Asa ca apar primele intrebari si nedumeriri… “daaaa asta ce factura este? la ce aveti abonamentu asta?” – raspund ca “este o factura proforma pentru niste servicii”.
Dupa care susoteli intre “ea” si un altu care parea “sefu”: -ai mai vazt din asta?
-da la mine sa ma uit
-hmmm e ceva factura… da nu cred ca se poate plati de la noi…
-zi sa mearga sa plateasca la banca la aia care au emis factura!
In tot acest timp, bineinteles ca eu auzeam ce vorbeau cei doi profesionisti la nici 2m de mine! Si bineinteles ca aia se intoarce catre mine si imi spune inca odata si mie ca o traducere ieftina de filme pe video tot ce a zis boss-ul ei cel enteligent…
Ca sa nu prelungesc foarte mult povestea, in final cu destule scrasnituri din dinti din partea mea, a facut plata – cu urmatoarea MICA greseala: nu a trecut numarul proformei pe chitanta. Oricat mam enervat si am scrasnit din dinti acest lucru nu a mai putut fi corectat de superba domnisoara.
Singura solutie a fost sa dau telefon la RNC (cei in contul carora sa facut plata) imediat ce am ajuns in fata unui calculator si sa le explic si lor toata patania.
ina draga, daca in timp ce un om e operat, si unul din medici nu stie exact ce are de facut, ca nu a inteles prea bine in timpul practicii la faculta sau a rezidentiatului…si scoate o perla de genu “apendicul trebuie sa fie langa inima, deci taiem in partea toracica” ti se pare ca pacientul e operat cum trebuie daca e taiat dupa cum decide medicul respectiv?
asa cum medicul face o greseala imensa prin asta, la fel face o greseala imensa si cel care zice “perle” sau nu e bine informat in domaniul lui de activitate! vrei sa lucrezi la banca? PERFECT!!! dar invata! nu vi sa iti dai cu parerea! ca noi ramanem cu datorii sau in unele cazuri ingrozitoare, pe strazi!!!
am facut cerere sa-mi mute gestiunea de la o agentie dintr-un oras in alta agentie in alt oras ( vorbesc de agentii BRD), au trecut 42 de zile si niciun raspuns!!!
cum as putea sa rezolv asta? deschid eu, in mod voit, un alt cont la agentia unde doresc, transfer banii din contul vechi de la agentia initiala, apoi inchid acest cont vechi?
Mihai Sfideanu
14.08.2012
Buna ziua .
Eu am patit-o cu BRD . La un bancomat din Mamaia in perimetrul hotelului Palas in data de 31.07.2012 am dorit sa scot suma de 600 ron .Totul ok efectuez toate operatiunile cerute cand surpriza : dupa 5 minute de gandire imi afiseaza mesajul ca operatiunea nu poate fi efectuata si mi-a remis cardul . A doua zi am vrut sa scot suma de la alt bancomat si stupore : suma nu mai era disponibila in cont . M-am adresat la o sucursala a bancii din Constanta si raspunsul a fost ca la ei apare ca operatiune efectuata si ca suma a fost retrasa . Am completat un formular si am fost asigurat ca se vor face verificari si daca se dovedeste ca a fost o eroare a bancomatului suma imi va fi trimisa inapoi in cont . Astazi suntem in data de 14.08.2012 si nici un raspuns din partea bancii nici ca este alba nici neagra . Bataie de joc pt banii clientilor . Noroc ca am obtinut inregistrarea de la hotel din zona unde se afla bancomatul in care se vede ce s-a intamplat defapt si acum astept sa treaca cele 30 de zile pt a actiona in instanta BRD – ul pt recuperarea sumei . Asa ca cei care au temeri in a folosi cardul sunt foarte intemeiate .