Reteta pentru un blog de succes

July 15th, 2007

Sa fie clar: avem o problema de mentalitate. La nivel de blogosfera .ro, a avea un blog de succes inseamna a avea trafic si atat. Daca iei doua Dig-uri (stiu ca e cu doi “g”, multumesc!) , un StumbleUpon si un viral, din intamplare, devii zeu peste noapte iar asta se reflecta in tot ceea ce faci, de la abordarea femeilor pe strada, pana la dispretul cu care ii tratezi pe cei cu mai putini “cititori” decat tine.

Si, apropo, de cand si pana cand a avea trafic = a avea cititori? In conditiile in care 75% dintre vizitatori iti vin de pe Dig, de exemplu, si tu scrii in limba romana, cat de bine trebuie sa stai la capitolul aroganta incat sa crezi ca aia sunt cititorii tai fideli care nu isi pot bea cafeaua de dimineata pana nu se uita peste ce ai mai scris?

Nu cred ca exista un secret pentru a avea un blog citit (atentie! “citit”, nu “vizitat”) decat in masura in care pentru cel ce si-a facut blogul munca e, in general, o chestiune de rusine, unul dintre acele secrete groaznice pe care ai vrea sa le lasi in urma.

Darius nu are succes fiindca are curaj si idei misto (desi sunt de acord ca aceste calitati il ajuta). Blogul lui Darius are succes fiindca omul ala munceste, e dedicat si sta probabil ore intregi in fata unui text, pana il definitiveaza. Mare parte din succesul lui Zoso nu se datoreaza faptului ca se ia de toata lumea, ci aceluiasi motiv: omul munceste.

Desi consistenta post-urilor lui Zoso e diferita de consistenta post-urilor lui Darius, nu e usor sa postezi 10-15 stiri noi pe zi, unele dintre ele in exclusivitate sau premiera. Credeti ca puteti? Dati-i drumul! Dupa o saptamana vorbim si imi spuneti si mie daca vi s-a parut usor. Zoso si Darius muncesc in moduri diferite, dar muncesc! Nu se roaga de prieteni sa le prinda cate un dig. Si sunt doar doua exemple. Si Adrian si Subiectiv si Ionut Ciurea, toti muncesc iar asta se vede. bookblog.ro nu a crescut fiindca publica recenzii de carti, a crescut fiindca oamenii de acolo au scris multe sute de recenzii de calitate.

Singurele doua lucruri pe care majoritatea bloggerilor cunoscuti le au in comun sunt faptul ca muncesc si sunt consecventi in ceea ce fac. E singura reteta care exista.

Tagged ,

§ 27 Responses to Reteta pentru un blog de succes"

  • dan s. says:

    *digg se numeste

    nu stiu ce ai cu mediatizarea virala, pentru ca nu se duce vestea viral (de la unul la altul) despre tine daca nu scrii nimic interesant :)

    cat despre documentare si munca pentru posturi – sunt conditii sine qua non ale unui blog interesant

  • Andrei Rosca says:

    dan s: stiu ca DIGG se numeste :) Am scris special asa. Sa stii ca, in ciuda aparentelor, n-am iesit din pestera :)

    in ceea ce priveste mediatizarea virala, am ceva cu ea atunci cand ceea ce se mediatizeaza nu e continut realizat de tine ci o poza furata de nu-stiu-unde sau un filmulet luat de pe youtube.

  • dan s. says:

    mai greu se intampla cu filmulete, ca doar toata lumea le poate vedea direct pe youtube, dar presupun ca ai pe undeva dreptate

  • diamond says:

    Reteta unui blog de succes? A pune link in status cu un titlu promitator: reteta unui blog e succes. Primele reguli ale marketingului. Doar fiindca esti citit, nu inseamna ca ai ceva important de spus.

  • diamond says:

    *de

  • mihnea says:

    Sunt de acord cu tine Andrei. Eu sunt unul care nu are cititori multi, dar nici nu intentionez sa postez poze cu femei goale, filmulete sau bancuri. Asta se intampla fiindca blogosfera romaneasca nu s-a maturizat. Lumea crede ca postand chestii funny face blogging. Sunt putine bloguri de succes romanesti, si asta se datoreaza in mare parte calitatii informatiilor din ele.

  • Andrei Rosca says:

    bine spus “nu s-a maturizat”

  • thaistory says:

    Din punctul de vedere al cititorului:
    – Cat de important este layout-ul blogului?
    – Cat de important este “serverul” (blogspot, wordpress…) pe care ai blogul?
    – Are vreo importanta/influenta ca e un blog gratuit sau unul pentru care platesti?
    – Reclamele Adsense aduc sau instraineaza cititorii?

  • Andrei Rosca says:

    raspunsul la toate intrebarile este “depinde” :) insa am sa incerc sa raspund.

    – layoutul (si grafica) este destul de important; evident ca un blog/site care arata foarte bine atrage mai mult decat unul care arata in ultimul hal; insa mult mai important este continutul, informatia; degeaba ai un blog care arata super daca scrii in el prostii; deci, din punctul meu de vedere, ar trebui sa te concentrezi mai intai pe un continut de calitate si, abia dupa ce iti dai seama ca il ai, sa te gandesti la grafica

    – platforma de blogging folosita e importanta din prisma optiunilor pe care ti le ofera; din tot ce am incercat wordpress e cel mai usor de modificat si folosit si are cele mai multe optiuni

    – de platit platesti pentru domeniul (“adresa”) pe care se afla blogul, nu pentru platforma in sine. E important sa ai propriul domeniu fiindca obtii MULT mai multa libertate in ceea ce faci. Ai posibilitatea sa modifici mult mai multe

    – daca e vorba de un blog personal parerea mea e ca “nu se face”. E doar parerea mea si stiu ca sunt multi care gandesc altfel. Insa mie mi s-ar parea “lame” sa scot vreodata bani cu un blog personal in care pretind ca sunt 100% sincer si ma reprezinta. Cu blogurile tematice situatia sta altfel dar tot nu cred ca Adsense-ul sau orice alt tip de publicitate pot aduce cititori.

    Asta cred eu.

  • dan s. says:

    pai scopul adsense-ului e sa aduca bani, nu cititori, dar in functie de modul in care sunt puse pot sa instraineze cititorii

  • hyp3rdr3am says:

    de unde pana unde faptul de a fi “blogger” a devenit o munca? o meserie? daca scrisul a ajuns sa nu mai fie considerat o modalitate de exprimare a sentimentelor si credintelor, ci o “munca”, atunci…no comment. dezamagitor…

  • Andrei Rosca says:

    hyp3rdr3am: exista bloggeri si PRObloggeri. Exista bloguri personale, ca cel pe care te afli si care e intr-adevar o modalitate de exprimare a ceea ce simti si crezi si NU ESTE o munca

    SI

    exista bloguri in care incerci sa iti faci meseria cat mai bine, sa obtii recunoastere si, in final, sa castigi si niste bani, pe MUNCA prestata. Munca de documentare, munca depusa pt a invata pe altii lucruri etc. De exemplu, blogul lui Ionut Ciurea (http://ionut-ciurea.com).

  • Madko says:

    Blog de succes? .. hmm cred ca fiecare vede succesul diferid ..are o alta idee despre un “blog de succes”

    Unii afirma ca daca sunt cititi .. sunt de succes . altii k daca au trafic sut de succes … eu zic .. ca, daca fac bani, “blogul” (folosesc doar platforma WP, niciodata nu am aspirat la statutul de bloger ;) )meu e de succes
    Daca a folsii o platforma (wp ) pentru a face un site care-ti aduce bani se numeste bloging atunci DA sunt bloger …

    Din experinta mea .. adsense-ul NU aduce useri .. din conra ii enerveaza .. dar e necesar … adsense-ul aduce BANI

    Daca s’a maturizat sau nu blogosfara ? .. pai cred ca asta depinde de fiecare din noi .. eu vad site-ul meu ca pe o modalitate de a face bani (dar sa nu credetzi ca din el traiesc) .. nu ma bat cu voi .. nu ma sparg in comentarii .. nu merg la sucuri si adunari cu piticu si zozo, nu arunc cu pietre in nimeni .. nu dau nimanui lectii de viatza si de “blogareala” pe site-ul meu…

    .. folosesc un wordpres ca suport pt site-ul meu .. care-mi aduce bani .. folosesc pe el filmulete de pe youtube si poze luate de nush pe unde .. FAC ASTA .. blogul meu NU este citit, NU are literatura .. NU este in esentza facut pentru a stimula IQ-ul vizitatorilor, este numai o modalitate de a face bani … daca este sau nu un blog de succes? te las pe tine sa-mi spui ;)

  • Andrei Rosca says:

    Nu judec eu asta, Madko. Eu mi-am zis parerea. :)

  • doctorc says:

    Asa este,in blogosfera nu ai ce cauta fara munca zilnica.NU poti sta si astepta sa fii vizitat.Munca munca si iar munca…

  • Laura says:

    Crezi ca un blog de succes = blog pe teme politice sau sport? Ca eu vad ca astea sunt cele mai citite… Nu exista nici o sansa pentru blogurile pe alte directii sa ajunga de succes, ca de exemplu blogurile pe teme culturale?

  • mvs says:

    @Laura: Consideri proiectul bookblog.ro un succes sau un esec?

  • Ovidiu Miron says:

    Ba exista, Laura :) . BookBlog e un exemplu clar :) .

  • Ovidiu Miron says:

    Si OctavianPaler.ro este un alt exemplu de blog de cultura de succes :) .

  • mvs says:

    @ Ovidiu: De acord!

  • mvs says:

    Sunt perfect de acord cu ce ai spus despre trafic si cititori. A avea trafic nu inseamna ca blogul este si citit de toti cei care ajung pe blog.

  • […] sa propulseze amaratul tau blog in care deja parca auzi cum canta greierii. Gasesi o explicatie aici, nu te multumesti cu atat si mai cauti. Dai de unu’ care te invata despre ce pluginuri sa […]

  • Umila mea parere este ca un blog de succes se bazeaza in primul rand pe originalitate.
    Spunem ca blogosfera romana nu s-a maturizat. Este foarte adevarat, imi permit sa spun ca intregul web din Romania e necopt.
    De cele mai multe ori raman dezamagit cand pe un site pe o anumita tema, detine banere cu imagini porno, masini, sport sau scandaluri.
    Nici chiar eu nu fac parte din categoria, celor care tin 100% la ceea ce inseamna moral, de bun gust, insa incerc pe cat se poate sa ma apropii.
    Nu detin inca un blog de care sa fiu mandru, dar ma straduiesc.
    Problema se pune in felul urmator. Au fost cativa care din incercarea lor de a pune pe tava publicului subiecte fierbinti, au apelat la modalitati mai putin cultivatoare.
    Un prieten care lucreaza la o tipografie, imi spunea ca ziarele de scandal se vand ca painea calda, pe cand celelalte se intorc in numar foarte mare.

    Ce putem face? Dam vina pe cititor, sau pe autorii acestor materiale care au educat in acest fel cititorii?

    Oamenii de obicei nu se duc la un ziar, sa propuna o anumita tema sau subiect.
    Oamenii accepta din curiozitate, aproape orice. Omul doar incercand va sti sa faca diferenta intre bine si rau, iar daca diferenta ajunge sa fie facuta de oricine, fara a mai fi vorba si de educatie, atunci se ajunge chiar aici unde ne aflam.
    Cred ca un blog de succesc, pe langa originalitate, se bazeaza si pe un continut educativ, intr-un fel sau altul.
    De noi depinde daca subiectele pe care momentan le uram, isi vor face aparitia din ce in ce mai mult sau nu.
    Sunt multe de spus, insa mai multe opinii pot da nastere la controverse sau pot lua forma unui intreg care sa contureze viitorul.

  • ostap bender says:

    Ai dreptate, este o mare diferenta intre vizitatori si cititori. Totusi, ma gandesc ca cei care fac comentarii la un anumit post ar trebui sa citeasca si postul… Sa fie oare numarul comment-urilor un indicator pentru gradul de apreciere al blogului?? Pana la urma, succesul in blogosfera e relativ, aprecierile sunt subiective si ideile transmise pe un blog se prind in proportie diferita de vizitatorii/cititorii blogului. Pe ce sa ne axam: pe calitate sau cantitate?

  • Andrei Rosca says:

    “sa fie oare numarul comment-urilor un indicator pentru gradul de apreciere al blogului?”

    Nu neaparat. Daca blogul e vazut ca o sursa de informatie, e posibil sa citesti tot si sa nu comentezi. Daca e vazut mai mult ca un spatiu de dezbatere, atunci vei avea mai multe comentarii. in ambele cazuri nr cititorilor poate fi acelasi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *