Nesimtirea RDS

April 7th, 2006

Am sa explic pentru necunoscatori cam ce se intampla cu RDS-ul:
In octombrie anul trecut am incheiat un contract cu “firma” mai sus mentionata in care ei se angajau sa furnizeze serviciul de telefonie fixa si serviciul de acces la internet iar eu, evident, sa le platesc un abonament lunar de 14.5 USD. Pana aici, totul bine si frumos. Acum, iata ce nu este bine si frumos:

1. In contract este stipulat “termenul de punere in functiune a serviciilor” de 60 (saizeci) zile. Adica doua luni. Inutil sa spun ca au venit exact, dar EXACT in ziua cu numarul 60.
2. Tot in contract, evident cateva pagini mai incolo (fiindca am uitat sa mentionez faptul ca acest contract are nu mai putin de 7 pagini) este mentionat faptul ca “RCS&RDS isi rezerva dreptul de a modifica termenul de 60 de zile de punere in functiune a serviciilor in functie de numarul contractelor in curs de conectare existente si/sau in cazul unor disfunctionalitati in aprovizionare si/sau in cazul altor situatii asemanatoare generate de cauze obiective”. Adica e posibil ca cele 2 luni sa se transforme in 3 sau jumatate de an. Cam la fel ca inainte de ’89.
3. Telefonul are un “zgomot de fundal” permanent. Am incercat la mai multe persoane.
4. Uneori cand primesti (sau ar trebui sa primesti) un telefon, aparatul suna, tu raspunzi, legatura cu cine incerca sa te sune nu se realizeaza, in schimb tu poti asculta linistit cum doua babe se cearta pe o alta linie. Ceva in genul Romtelecom-ului prin anii ’90 doar ca aceasta “atingere” se aude foarte bine. Mai bine chiar decat se aude atunci cand suni tu.
5. Up-time-ul internetului este de 80 – 85 %. Si sunt indulgent. Are perioade de cateva zile in care merge acceptabil pentru ca apoi sa pice pentru 4,10 sau chiar 12 ore.
6. In momentul in care ii suni sa ii intrebi de sanatate raspund de obicei niste dobitoci (probabil ca ii angajeaza la kilogram) care au trei-patru poezii invatate pe care le turuie indiferent de ceea ce le zici tu. De obicei, “exista o problema tehnica undeva in zona dvs; echipele sunt pe traseu; se rezolva in cel mai scurt timp”. Customer-service ZERO. Saracii oamenii de la telefoane isi iau cele mai multe injuraturi, si pe nedrept. Dar sunt tampiti fiindca stau acolo desi (sper ca) isi dau seama si ei ca sunt carne de tun. Conducerea este de rahat.
7. Sunt sigur ca la conducerea RDS sunt niste maimute care, din cauza setei de bani, nu mai vor sa angajeze inca doua-trei echipe in plus, lasand cei cativa oameni deja existenti sa se descurce cum pot cu instalarea si service-ul pentru valuri de clienti, atrasi de ofertele lor promotionale si de faptul ca, in sfarsit, a aparut o varianta decenta (cred ei) pentru Romtelecom.
8. In contract mai scrie ca “RCS&RDS va factura catre Beneficiar, in primele 5 (cinci) zile ale lunii, contravaloarea abonamentului pentru luna in curs”. In schimb ei fac urmatorul lucru (si asta este verificat; am mai gasit si pe forumuri discutii in legatura cu asta): NU trimit DELOC factura sau o trimit dupa vreo 20 zile, de obicei dupa ce au inceput sa curga penalizarile. Fiindca, evident, daca nu platesti la timp ai penalizari, chiar daca tie nici macar factura nu ti-a ajuns fiindca ei au “omis” sa o trimita.
9. Dupa ceva timp am facut cerere si am semnat un act aditional pentru inca o linie telefonica. Pe contract scrie 30 de zile maxim. Pana acum au trecut vreo 40 si inca numar.

Nu sunt eu mare analist dar as putea face pariu cu oricine ca RDS-ul, daca nu schimba ceva radical (si sincer incep sa ma indoiesc ca sunt si oameni capabili pe acolo) in maxim (a se citi MAXIM) un an nu mai exista pe piata din Romania. Cel putin nu cu internet si, mai ales, nu cu telefonie fixa.

Tagged ,

§ 18 Responses to Nesimtirea RDS"

  • Razvan S says:

    Salut Andrei,

    Eu folosesc serviciile RDS&RCS de ceva vreme si nu am prea avut probleme de genul asta. Probabil ca este o problema ce tine de un anumit departament zonal care nu-si face datoria.
    Folosesc reteaua RDS din Militari si pot spune ca de cand au schimbat total cablajele si modemurile netul nu pica mai mult de o ora doua pe luna cel mult.. ceea ce mi se pare oarecum decent.. cat despre telefonia fixa de la ei nu mi s-a intamplat sa aud sunete ciudate pe fir…
    Nu le tin partea… cunosc replicile alea obosite ale suportului tehnic.. am avut si eu niste meciuri cu ei prin 2003 cand mi-am instalat netul.. am facut cererea in august.. trebuiau sa vina in octombrie.. au venit .. din pacate nu a putut ramane nimeni acasa la data respectiva.
    Surpriza a venit in luna Ianuarie cand mi-a venit o factura de la RDS.. si culmea eu nu foloseam nici un serviciu de la ei :))) o factura de vreo 3 milioane in care erau incluse 3 luni de abonament neachitate si contravaloarea modemului.. am facut o reclamatie si factura a fost anulata urmand sa mai astept inca doua saptamani pana sa vina sa instaleze netul. Asa ca eu cu cererea facuta in august m-am vaut cu net abia in Ianuarie..
    Au mai fost si alte evenimente mai neplacute, dar s-au rezolvat decent si fara scandal ceea ce mi-a lasat o impresie buna asupra firmei.. evident, ar fi normal sa nu existe asemenea erori din partea lor dar macar au avut bunul simt sa recunoasca pe parcurs.
    Cand mai ai probleme de genul asta si-ti tot toarna gogosi solicita sa discuti cu un superior al tipului de la suport tehnic este obligatia lor sa preia apelul si obligatia lor sa rezolve. La mine a mers :)

    “Bafta si minuni !”
    Razvan Scarlatescu

  • Andrei Rosca says:

    S-ar putea sa ai dreptate Razvan si sa fie o problema “zonala” (sau mai multe).

    Eu spuneam ce probleme am avut eu in zonele Iancului si Pantelimon. Daca au probleme doar in zona asta tot ar fi o chestie.

    In ceea ce priveste rezolvarea “plangerilor” si sesizarilor, intr-adevar e un lucru bun. E si asta o metoda de fidelizare, ce-i drept, cam riscanta :) : sa tratezi sesizarile foarte bine si astfel, sa ii castigi pe clientii respectivi.

  • Razvan S says:

    Referitor la fidelizarea clientilor, din pacate nu prea exista alternativa nu poti spune bye bye RDS… pentru ca nu poti sa-i inlocuiesti .. detin monopolul pe o anumite zone..
    Evident ca exista alternative cu carul.. Internet prin radio, fibra optica si altele dar vorbim despre o alta categorie deja.
    Iar despre serviciile proaste… nu se grabesc sa le corecteze deoarece detin avantajul oferit de pozitia de monopol. De aici si sictirul celor din spatele telefonului si “graba” rezolvarii caderii de retea in unele zone.
    Cunosc un caz absolut cretin … redactia unui ziar a ramas fara Internet si televiziune prin cablu din cauza unui angajat al RDS care in loc sa bage mufa CATV in slotul RDS… (asta dupa o saptamana de sesizari in care erau rugati sa vina sa remedieze problema – clientii nu puteau sa citeasca versiunea online a ziarului si de aici multe alte complicatii) l-a bagat in slotul Astral… Lumea s-a bucurat ca s-a rezolvat problema in sfarsit… dar… ghinion baietii da la Astral au venit si ei in vizita la stalpul cu pricina si au decuplat cablul care nu avea ce cauta la ei in retea. Dupa inca trei zile de agonie si nervi mancati au venit intr-un final sa recupleze abonatul care a stat mai mult de o saptamana fara net.. si nu era un abonat oarecare…
    Am ramas surprins la vremea respectiva de reactia celor de la RDS si de scarba in care au rezolvat problema.. cred ca tine si de babuinul cu care discuti, reprezentant RDS si platit din banii de abonament…

    Razvan Scarlatescu

  • Alin Popescu says:

    Te-ai gandit cumva sa citesti contractul inainte de semnare? :D

  • Andrei Rosca says:

    Nu e vorba de asta Alin. Am citit contractul inainte de semnare (chiar daca avea 7 pagini). Oricum nu prea aveam de ales, fiindca alternative la RDS nu prea sunt, iar ei sunt constienti de asta. In orice caz eu sunt mai revoltat pe modul in care trateaza ei clientii decat pe contract. Macar ala, vorba ta, poti alege sa il semnezi sau nu.

    PS: E cumva facut de voi contractul ? :) Intreb asa…off the record :)

  • Alin Popescu says:

    Nup, nu e facut de noi. Noi…, mai mult cu concurentza. :D

    Dar, in privinta contracteor de genul asta, e bine de stiut ca se aplica legislatia privind protectia consumatorilor. Un contract cu clauze abuzive poate fi contestat in instanta cu destul de multe sanse de castig. Din cate stiu eu, RDS-ul a avut recent probleme cu asociatia pentru protectia consumatorilor, care a castigat in instanta un proces care se referea la cateva clauze abuzive din contract.

  • Andrei Rosca says:

    Aha. Bine de stiut :) Oricum, nu am de gand sa ii dau in judecata. Dar pot spune ca astept cu mare interes sa vad cum evolueaza (sau involueaza) RDS-ul in urmatoarea perioada.

  • Alex says:

    Din pacate cele cateva zone de probleme sunt peste tot la Severin de exemplu imi pica messengeru, intru pe mess si gasesc un mesaj offline de la un prieten care de 2 zile nu mai intrase pe net: “Ba tie iti merge netu? Ca la mine face figuri” el deja nu mai era pe net, ii trimit mesaj: “Ba la mine pica acu 5 minute, fu ceva minor” si boom pica netu, intru iar, dupa 1 sec vad pretenu is online si pic eu, il sun numa ce picase si el, parca eram in desenele animate, intra unu pe usa, iese altu pe hol, asta a fost ieri, si azi e prima jumatate de ora cand stau pe net fara sa pice(adika pica da se conecteaza repede)

  • […] Am mai spus si AICI si AICI si cui m-a mai ascultat si imi mentin parerea: in maxim un an de zile RDS ori iese de pe piata ori e preluat. Un management atat de incompetent nu poate sa tina o firma pe picioare indiferent de bani si indiferent de tara in care se afla. Sincer, sper sa dea faliment cat mai repede fiindca eu sunt din ce in ce mai hotarat sa ii dau in judecata si mi-e ca pierd timp prin tribunale aiurea. […]

  • gogu says:

    Salutare
    Citind mai sus, am ajuns la concluzia ca e mare prostia in capul unora. Unora li se pare decent sa fie mintiti, furati, batjocoriti, si au o satisfactie cind dupa enspe luni chipurile li se da dreptate :D. Hehe… ce misto – oare or fi zis si multumesc dup’aia? A? Razvan? Ce zici?

  • byrev says:

    Mie’mi vine sa urlu de nervi din cauza rds… stau de 2 ore si ma uit la modem: doar doar s’o conecta. De o luna numai sesizari am facut, deja sunt enervat la culme …. ! (noroc ca mai am o sursa de net)

  • Gabel says:

    alut.
    As dori si eu sa aflu de la voi parerea voastra fata de internetul de la RDS.Si akum sa va zic de ce: au venit la mine o echipa tehnica de la ei , au facut masuratori si au zis ca vreau sa monteze o antena pt internet pe bloc (asta sa intamplat ca in luna martie 2007).Akum au venit niste oameni au montat antena si sau dus.Ma intalnescu cu unul din cei care au montat antena pe scara si il intreb cand dau drumu la net, el a zis ca nu stie ca ei nu se ocupa cu asa ceva, ei numa monteaza antene.Daca stiti careva dintre voi aproximativ in cat timp o sa vina sa dea drumul la interne si ce abonamente au.Pt astia de la noi de pe scara au zis ca ne da net gratis banda de 2 mb din cate am inteles de la seful de scara si 200 E chirie pe luna.La aia 2 mb cu cat o sa scot de pe torente (akum am clicknet de 6mb cu inca 3 vecini si scot cu 450 kb). Va multumesc

  • dragan says:

    cei mai nesimtiti sunt ce de la rds-rcs, si au am patit la fel, basca m-au facut sa renunt la alt distribuitor de servicii de internet si televiziune, au trecut 50 zile de cand am semnat contractul cu ei si 20 de cand am reziliat contractul cu fosta firma. ii sun si mereu imi dau nr de sesizare, cred ca am facut 20 pana acum si azi sa-mi spuna ca nu au montatori pe zona respectiva………atunci de ce au facut contracte si promisiuni pe zona aceea?????????
    sa nu apelati niciodata la serviciile lor ca nu merita, mai bine dati 20 de lei in plus si beneficiati de serviciile altor firme.

  • je says:

    Subscriu .RCS firma de cacao.Mi-au intrerupt in mod abuziv serviciul de tv (au motivat ca nu s-a inregistrat plata la timp efectuasem plata pe data de 5 ianuarie iar ei nu au avut timp sa inregistreze saracutii plata pana pe 12 ianuarie asa ca ce s-au gandit “hai sa -i taiem firul”).Intervalul de asteptare cu telefonu infipt in ureche e de circa 10 minute(macar sa mai schimbe muzica din fundal).
    Desi in contract scrie ca intervalul de repunere in functiune a serviciului este de 24 de ore pe mine m-au reconectat dupa 3 zile (

  • je says:

    cred ca au calculat ora intr-un sistem de referinta ce se misca cu o viteza apropiata de viteza luminii).

  • bratu cornel says:

    Io ii fac escroci pa unde apuc.

    rcs-rds mi-au cerut plata abonamentului pe cateva luni din 2008 – noroc ca aveam pastrate chitantele ce dovedeau plata – NU LE_AU LUAT IN CONSIDERARE – au taiat semnalul pana am platit din nou – asa am facut. dupa lungi calcule facute de ei circa 5 luni au admis ca sunt datori la mine circa 100 ron. Zic Ok. Ba esti nebun, pe o factura recenta vad stornata suma ce mi-o datorau, nici decum nu au scazut din urmatoarele luni de abonament.

    au scos din Codul penal inselaciunea sau au legalizato !!!!!!!!!!!!!

  • alina says:

    subscriu la ceea ce a spus autorul acestui articol, nu as voi fi client rds nici daca aceasta ar fi ultima companie furnnizoare de cablu, internet si telefonie.

  • Andrei says:

    Eu am lucrat la RDS ca agent de vanzari si va spun ca nici acuma nu mi`am primit banii pentru contractele incheiat si in plus 1. se minte lumea la greu cat incape doar sa vinzi… asta cer eu 2. nu ii intereseaza termenul de instalare sau daca clientul suna agentul zice sa le spu sa astepte ca se rezolva ii cea mai jegoasa firma existenta !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *