Doua tipuri de vanzatori

August 31st, 2006

Sunt din ce in ce mai convins de faptul ca exista doua tipuri de vanzatori. Cei ce vand un serviciu sau un produs, si sunt foarte buni, si cei care se vand foarte bine pe ei. Nu cred ca un om care e foarte bun pe vanzari de automobile, locuinte sau chiar publicitate e automat bun si atunci cand vine vorba sa se vanda pe el, la fel cum nu cred ca un om care vinde publicitate pe online ar fi capabil sa vanda cartofi in piata mai bine decat o face un taran. Sigur, exista si exceptii dar nu la ele ma refer.

Tot vad (in mai multe domenii) oameni care dintr-un motiv sau altul sunt scosi, sau mai bine spus ies, in fata. Atunci cand cineva primeste o recunoastere sau este dat drept exemplu intr-o emisiune TV, radio sau intr-un ziar, se intampla de obicei un lucru urat: restul oamenilor din acel domeniu incep sa barfeasca, si toti au impresia ca ei sunt cu mult mai buni decat cel ce a fost dat drept exemplu. Si unii poate chiar sunt mai buni. Ar putea fi mai buni atunci cand vine vorba de acel domeniu de activitate (spre exemplu: vanzari de masini sau de publicitate online) dar asta nu inseamna neaparat ca sunt mai buni si atunci cand vine vorba de a se vinde pe ei. Stiu cel putin 3-4 cazuri in care oameni au primit recunoastere pentru simplul fapt ca erau cei mai buni dintre cei ce au iesit in evidenta. Nu neaparat din toata industria, ci dintre cei ce s-au facut vazuti. Sunt intr-adevar multi oameni buni care stau in umbra in orice domeniu. Unora le place sa faca asta, altora nu le place dar nu prea stiu sa se vanda. Nu e neaparat ceva rau. Daca iti lipseste o calitate nu inseamna automat ca ai un defect.

Doar ca nu mi se pare normal sa existe invidia asta intre oamenii din aceeasi breasla, doar fiindca unii stiu sa vanda iar altii stiu (si) sa SE vanda.

Tagged ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *