Branding de tara. Cum se face.

July 14th, 2008

Nu porcariile care se fac pe la noi. Uneori, a arata 3 munti si 2 dealuri nu e suficient pentru a transmite un mesaj. De o saptamana ma tot uit la filmuletul asta si mi se pare absolut bestial ce au facut indienii. Avem in Romania o agentie care sa poata face asa ceva? Dar o non-agentie avem? O organizatie de orice alt tip, comerciala sau non-profit? Exista cineva sau ceva care sa poata mobiliza oamenii si sa le dea o directie? Okay, peste vreo 2 ani va fi bookblog. Deocamdata insa, facem fabulospirituri, aratam poze cu munti verzi, balti cu mult peste si speram.

[am aflat de la Iulia]

Tagged ,

§ 0 Responses to Branding de tara. Cum se face."

  • Foarte tare! Genul meu de branding de tara: in care nu se vorbeste despre munti si dealuri, ci despre oameni si mentalitati.

  • mvs says:

    Asta ar insema ca bookblog.ro sa intre in politica!

  • Andrei Rosca says:

    mihnea: nu, n-are nicio treaba una cu alta.

    din punctul meu de vedere, cine crede ca politica schimba cu adevarat lucrurile greseste; oamenii / societatea le schimba.

    ei (politicienii) ar putea cel mult sa dea legi bune; asta daca ar fi competenti, ceea ce nu-s. Dar existenta unei legi nu face ca ea sa fie respectata.

    Plus ca asta cu legile e modalitatea de a schimba lucruri “cu ciomagul”, iar eu nu cred ca asta e solutia. Cel putin nu cea mai buna solutie.

  • geni says:

    E tare, intr-adevar si cred c-ar merge aplicata schema (americana)de branding: avem si noi doua Romanii, il avem si noi pe Mungiu,cunoscut in lumea internationala a filmului, avem si shimbari socio-politice radicale.
    Nu stiu daca vizam aceleasi segmente de turisti si daca avem aceleasi functionalitati turistice. (Conteaza cred carui turist te adresezi, ca sa-l seduci in conditiile lui de civilizatie, oferindu-i apoi surprize exotice, in speranta ca va reveni.)
    Si nu stiu daca se doreste cu adevarat construirea unui brand de tara (presupunand respectarea unor reguli si etape obligatorii), sau doar umplerea buzunarelor, rapid si eficient.

  • Dan Selaru says:

    Genial. Trebuie sa spunem toti, asa cum putem, ce e bine si ce e rau in Romania, s-o spunem corect. Cine in campania politica ce va veni va spune cele mai mari gogomanii acela o sa piarda. Mai vorbim Mircica, stie el Nea Nelu cate ceva.

  • Andrei Rosca says:

    geni: posibil, insa nu uita ca brandingul de tara nu inseamna numai “cum sa aducem turisti in Romania”

  • David says:

    branding de Romania = O NOUA MENTALITATE [de invingatori]

  • mihai says:

    Strainii au in general o parere ok despre Romania. Nu m-am trezit cu vreun englez sa imi spuna ca Romania e nashpa, dar m-am trezit cu unii salutandu-ma cu “Buna ziua” si zicand la sfarsitul conversatiei “La revedere”.

    O frantuzoaica mi-a vorbit despre experienta ei nemaipomenita in Sibiu, iar un englez de culoare mi-a spus ca ii place la Mamaia: pare bronzat.

    Brandingul de tara se poate face mult mai eficace si eficient fara spoturi costisitoare. Cam 60% din cei cu care am intrat in contact aici au fost cel putin o data in Romania, insa un singur lucru nu le-a placut: atitudinea oamenilor in general.

  • Someone says:

    Atenţie, Andrei, e un auto-promo pentru un program Times of India, o reţea tv chiar foarte mare, e-adevărat. Fiind un auto-promo, vezi doar their side of the story. Dacă întrebi Realitatea TV, afli că 10 pentru România a fost un succes uriaş.

    Dincolo de asta, e bine făcut, profi, cu un discurs clasic bine/rău inteligent articulat. Sunt convins c-a schimbat mentalităţi şi că a determinat (şi) acţiune pozitivă.

  • Andrei Rosca says:

    Stiu, Vlad. De aia am si zis ca mi-as dori o organizatie comerciala sau non-profit. Eu n-am nicio problema cu oamenii care incearca sa scoata bani din ceea ce fac.

    Si, da, corect, e posibil sa fie umflata pe alocuri campania. Insa realizarea e mai mult decat okay si, pana la urma, cat de mult ar putea exagera? :)

    Intreb si eu, la televiziuni te pricepi mai bine.

  • Paula Marcu says:

    Andrei scuza-ma ca comentez.Nu are nici o legatura cu articolul scris.E vorba in linii mari despre cazul unui copil care nevoie de bani pentru doze de citostatice.Mai multe o sa afli pe blogul lui Goriulian sau al lui Orlando Nicoara.Poate tu cu mai multi prieteni puteti sa faceti mai multe pentru el.

  • Ionut says:

    India se reinventeaza. Sunt curios daca e doar o actiune ce se consuma repede sau e un proiect pe termen lung care va fi continuat in acelasi stil plin de entuziasm. Pe langa faptul ca probabil tuturor ne-am placut foarte mult, nu ati ramas cu senzatia aia amara, subliniata de intrebarea retorica : oare noi de ce nu facem ceva asemanator?

  • Someone says:

    E foarte bine făcut, foarte puternic, bun discursul, bun montajul, inteligentă campania. M-a furat, recunosc. Dar pe la jumătate, când mi-a picat fisa că e un show tv ÅŸi când am văzut cadrele din studio (deskurile la care stăteau competitorii) am devenit sceptic, tocmai pentru că ÅŸtiu cum apar treburile astea. Ca promo general pro-India, l-aÅŸ fi oprit înainte de partea de producÅ£ie tv, dar cred că n-au putut rezista să nu se laude un pic… e de înÅ£eles.

  • Andrei says:

    Salutare,
    In primul rand nu este in totalitate branding de tara as dori sa ii spun ca este mai mult un program national de educare al populatiei spre a “FACE CEVA- DO SOMETHING”.

    Intuitia mea imi zice ca ce au facut ei acolo este o metoda prin care sa aduca pe altii la guvernare – nu zica ca este rau – dar in termeni politici nu se numeste BRANDING sau facere de bine ;)

  • Andrei Rosca says:

    Cu “do something” sunt de acord.
    Insa ca ar fi metoda de a schimba guvernul nu prea cred. Mi se pare ca iar facem scenarii SF. Then again, nu ma pricep la politica, poate sunt eu naiv.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *