Bovine in vanzari

January 30th, 2007

Razvan a scris un post foarte bun despre cum se fac / cum ar trebui sa se faca vanzarile. La capitolul asta romanii stau, zic eu, extrem de prost. Si nu ma refer neaparat la rezultate ci la tehnica. Si nu imi spuneti ca doar rezultatele conteaza! Mai conteaza sa poti sa mai dai si ochii cu cel caruia ii vinzi, dupa ce ai facut vanzarea.

Razvan le zice bine:

– a good sales person is very insistent
odds are you will annoy people to such a degree that they will kick out and lock the door, windows, chimney and every other way to get in

– a good sales person is aggressive
if you want to convince someone to hire you as a bodyguard maybe. Selling is about understanding people and environments,

– a good sales person can sell anything
if you don’t believe in the thing you are selling you cannot convince others to buy

Prea multi “vanzatori” sunt porniti pe tepe. Daca te duci acolo cu gandul ca vei “mai prosti pe unul astazi” ai o problema. Daca biblia ta in vanzari este Arta manipularii, ai o problema. Daca incerci sa ii contracarezi obiectiile ai o problema. Daca vrei sa ii arati ca esti mai destept decat el, ai o problema. Si, nu in ultimul rand, daca il subestimezi pe cel din fata ta ai o MARE problema.

As vrea ca glumele astea de “vanzatori” profesionisti sa se potoleasca odata si sa priceapa ca in loc de Arta manipularii ar trebui sa citeasca carti despre relatii interpersonale si interrelationare. Si sa nu mai dea din cap ca bovinele la orice spune clientul doar fiindca au citit ei intr-o carte ca a il aproba este ceva bun.

aa…si mi-ar mai placea ceva: unele carti sa se vanda doar pe baza de reteta si daca iti lipseste bunul simt sa nu ti-o vanda. Howgh!

Tagged ,

§ 0 Responses to Bovine in vanzari"

  • Partea cu “vandut orice” nu-i corecta. Cel putin, nu poti vinde altceva fara o documentare temeinica asupra noului domeniu.

  • Andrei Rosca says:

    Gabi: asta zicea si Razvan. Ca nici una dintre cele bolduite nu e corecta.

  • Arhi says:

    Si totusi in continuare se angajeaza agenti de vanzari a caror mare calitate e nesimtirea de a insista pana iti vine sa il iei la palme. In continuare trainingurile de vanzari se bazeaza pe arta de a manipula si pe replica “iti inteleg parerea”. nu cred sa se schimbe ceva in curand.

  • Andrei Rosca says:

    Asa este. Fiindca angajatorii prefera rezultatele pe termen scurt, strategiilor pe termen lung. Stii cand o sa se schimbe? Cand se vor trezi bisnitarii din Romania ca odata la 2 ani trebuie sa isi faca firma noua ca pe cea veche nu mai vand nimic.

  • oana_anca says:

    Acum vreo 7 ani, impreuna cu niste prieteni, am stat in Bucuresti timp de o saptamana pentru a ne aduna materiale pentru lucrarile de diploma. Majoritatea viitori economisti. Unul dintre noi, prof de mate, ne provoaca intr-o seara cu o afirmatie: “Orice se poate cumpara, dar nu orice se poate vinde”. Ne-a prins 4 dimineata discutand aprins pro si contra si daca nu venea o vecina suparata sa urle la noi sa terminam cu debandada cine stie cat am fi continuat!
    Nici pana azi nu am ajuns la consens:).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *